Baby 7 weken draait op zij in bed

Hoi allemaal!<br />Onze kleine meid is nu 7 weken en sinds een weekje ongeveer draait ze in dr bedje steeds op dr zij. Is dit gevaarlijk en moeten we hier iets mee doen of lekker laten gaan? <br />In dr wiegje slaapt ze snachts al 8 uur achter elkaar dus blijkbaar vindt ze het heel lekker liggen maar ik vind het toch wel een beetje spannend..<br /><br /><br />

Nee hoor. Onze dochter sliep vanaf 4 weken op haar zij. Zo sliep ze het beste. Ik heb er een tijd lang een handdoekje opgerold bij gehad ter ondersteuning en ter voorkoming van doorrollen.

Je kunt online een zij-lig kussen voir baby's kopen. Dan ligt je kindje tussen 2 kussens veilig, zo kan hij of zij nooit perongeluk doorrollen naar hun buik. Misschien geeft zoiets je een rustig gevoel.

Onze beide kinderen slapen vanaf de eerste nacht op hun zij. Oudste moest spugen en toen zei de verpleger in het ziekenhuis (we moesten 1 nachtje blijven omdat hij in het vruchtwater had gepoept) dat we hem op zijn zij konden leggen tussen opgerolde hand/hydrofiel doeken. Uiteindelijk zijslaapkussens gekocht en zodra ze op hun zij liggen, weten ze dat ze moeten gaan slapen. Op hun linkerzij hebben ze dan ook minder last van reflux, al moet je eigenlijk wel de zijkanten afwisselen ter voorkoming van een scheef hoofdje. En inderdaad, na een paar maanden rolden ze zelf op hun zij als ze ergens in slaap vielen. T is tegen het advies van consultatiebureau en dergelijke, maar voor ons werkt het perfect. (Nu zwanger van nr 3 en die gaat gewoon weer lekker op z'n zij slapen ;)). Op de zij kun je alleen echt NIET inbakeren, voor het geval ze toch doorrollen. En als ze wel een keer op de buik terechtkomen, dan zullen ze waarschijnlijk hef hoofdje opzij draaien (vroeger was buikslapen het advies;) )

Nen het niet eens met dat kussen ertussen. Is gevaarlijk. Heb meerdere keren gelezen dat babys zo zijn gestikt in hun eigen spuug. De vraag is kan hij al terug rolle als die wel op ze buik komt. Ik zou hem altijd op ze rug in bed leggen verder niks er bij. 

[quote quote=10603480]Nen het niet eens met dat kussen ertussen. Is gevaarlijk. Heb meerdere keren gelezen dat babys zo zijn gestikt in hun eigen spuug. De vraag is kan hij al terug rolle als die wel op ze buik komt. Ik zou hem altijd op ze rug in bed leggen verder niks er bij.[/quote]
Hoe stik je op je zij in je eigen spuug? Als volwassenen gewond zijn (en bewusteloos) worden ze ipv op hun rug in de 'stabiele zijligging' gelegd, juist omdat je op je rug meer kans hebt om te stikken in je eigen speeksel en spuug

Het topic is al wat ouder maar toch…

Ben inmiddels zwanger van de 5e. Maar de anderen waren (en zijn) allemaal buikslapers. Van de wieg af op de buik geslapen. Heb een zijslaapkussen geprobeerd. Dan zou het onmogelijk zijn om op de buik te draaien (zijslapen is toch wat veiliger dan op de buik)
Nou dat was geen succes… Zoonlief draaide gewoon op zijn buik en ging er bovenop liggen. Na 11 jaar is hij nog steeds buikslaper…

Je kan je kleine op een airosleeptopper leggen. Dan kan er eigenlijk weinig gebeuren…

Terug
Bovenaan