Baby 7 weken drinkt gekolfd flesje te snel leeg?

Hoo allemaal,

Mijn dochter is nu 6,5 wk oud en krijgt volledige borstvoeding. Ze krijgt ongeveer 7 voedingen per dag en ik voed op verzoek. Omdat ik eind januari weer aan het werk ga en ik eigenlijk voorlopig bv wil blijven geven ga ik kolven. Hier ben ik vandaag mee gestart en mijn man heeft vandaag haar haar eerste flesje bv gegeven zodat ze went aan de fles. Nu heb ik na de ochtendvoeding van half 7 gekolfd: er kwam in 15/20 ongeveer 120 ml uit. Nu heeft ze deze 120 ml volledig opgedronken in iets meer dan 10 minuutjes, is dit niet te snel/te veel voor haar? Aan de borst is ze meestal wel 20 minuutjes aan het drinken. Op 5 dec woog ze op het cb bijna 4,2 kg. Bij de geboorte woog ze 3220 gram.

 
Hi! Dit heb ik ook met mijn zoontje, via de borst moeten ze meer moeite doen en via de fles gaat het idd sneller, drinkt ze ook heel gulzig? Je kunt een speen proberen met een kleiner gaatje misschien is het gaatje te groot en komt er veel melk in een keer
 

DeIk geloof dat de richtlijn 15-20 minuten is voor een fles. Flesje verticaler houden schijnt te helpen. Maar nik dr brown mag het ventiel weer niet onder voeding zitten... 
 
Ik gebruikte de Medala calma speen. Deze is speciaal voor kindjes die moedermelk krijgen. Bij deze speen moeten ze meer moeite doen om melk uit de fles te krijgen, net als bij de borst. Een normale speen is veel makkelijker melk uit te krijgen, vooral voor baby's die borstvoeding krijgen.
 
Terug
Bovenaan