Baby 7 weken drinkt slecht

<p>Hallo, </p><p>Zoals in de titel benoemd staat drinkt mijn baby van 7 weken slecht.</p><p>Toen ze 6 weken was vroeg ze 135 ml 6 keer op een dag om de 2.5 à 3 uur. We wouden haar voeding de volgende dag ophogen naar 5 x 150+5 schepjes. Ze weegt nu ongeveer 5,5 kg.</p><p>Maar ze dronk ineens niet meer goed. Ze drinkt nu maar 5 op een dag van 135 ml en laat per voeding zo'n 30 ml staan, maar dit is toch weinig voor een baby van 5,5 kg? Ook weigert ze haar eerste en vijfde fles tegenwoordig, ik moet het haar zelf een beetje opdringen. Een spontane aanmelding gebeurd weinig.</p><p>Ze slaapt nu ook zo'n 7 à 8 uur door.</p><p>De vroedvrouw/verloskundige zegt dat het inorde is en dat ik het moet aanzien, maar ze moet zeker 5 flessen drinken. Ze zei dat ze het later gaat inhalen, maar ik ben ook gewoon niet meet gerust.</p><p>Haar temperatuur is in orde, ze plast voldoende en heeft geen diaree.</p><p>Heeft iemand dit ook voor? Of kan iemand me zeggen dat dit wel inorde komt? Ben wel wat wanhopig nu!</p>

Eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen! Mijn baby van 9,5 weken en 5,5 kg drinkt 6 flessen van 135 en laat ook elke fles 30 ml staan. Hij groeit prima! Het kan een sprongetje zijn, die is bij 8 weken. Zou het nog even aankijken! En waarom wil je naar 5 flessen? Zes is toch ook prima als ze dan meer binnenkrijgt? 

Misschien een sprongetje? Bij 6 en 8 weken vanaf de uitgerekende datum heb je die en dan is slechter drinken vaak een signaal. 
Als ze goed blijft groeien dan is het niet zo heel erg en het is waarschijnlijk maar tijdelijk. Maar kan me voorstellen dat je er wel even van staat te kijken. 

We dachten dat ze er aan toe was om meer te krijgen aan gezien ze eerder begon te vragen. avonds wou ze niet meer wakker gemaakt worden voor haar laatste fles.
Maar toch bedankt, heb er niet bij stil gestaan dat het een sprongetje kon zijn.

Terug
Bovenaan