Baby 7 weken drinkt vaak en weinig

Ons zoontje van 7 weken drinkt per keer zo’n 80 cc uit zijn fles en dat 7/8 keer per dag. Ook is hij ontzettend onrustig en huilerig tijdens het drinken. Erg vermoeiend, vooral s nachts! Hebben jullie tips hoe we hem beter kunnen laten drinken? We hebben inmiddels al voeding voor darmkrampjes en heb verschillende spenen geprobeerd..hoe kunnen we ervoor zorgen dat er meer tijd tussen de voedingen komt te zitten, zodat hij per keer meer gaat drinken?
 
Welke fles gebruik je? Misschien vind hij die fles niet zo fijn? Veel last van krampjes of dat niet? Drinkt hij rustig of gulzig? En misschien de temperatuur van de melk, sommige baby's hebben het liever wat kouder en de ander wat warmer. En misschien iets rechter op laten drinken?
 
Hoi hier een paar tips :
trek wat kleertjes uit als je baby het warm heeft zal die minder goed drinken.
laat de baby zelf komen voor de fles.
tussen door boeren.
tussen door luier verschonen. 
Suc6
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb drie flessen geprobeerd: dr. Brown, medela en avent. Op alledrie reageert hij hetzelfde. De eerste 50 cc gaat soepel, daarna huilen, paar slokken en weer huilen, etc..hij wil elke keer wel weer een paar slokken drinken maar begint vervolgens heftig te schudden met z’n hoofd en begint te huilen. Lijkt wel gefrustreerd te zijn, maar waarom? 
Kleertjes uit hebben we de eerste weken gedaan, toen viel hij vaak in slaap tijdens het drinken. Tussendoor boeren en luier verschonen doen we ook eigenlijk altijd.
Blijven dus zoeken naar de oplossing..
 
Hoe lang doet hij over de fles? En heb je het idee dat hij het beter doet op deze voeding tegen darmkrampjes of maakt het geen verschil met de vorige voeding die je gaf? Heb je het idee dat hij pijn last of pijn heeft tijdens de voeding? Spuugt hij? En hoe slaapt hij, is hij uitgerust aan de fles?
Het kan bijvoorbeeld zijn dat er iets van reflux aan de hand is, waarvan hij last ondervindt. 
Ik zou even contact opnemen met het cb, zij kunnen je goed helpen en meedenken.
 
 
Hoi plannie, ik las je bericht en moest gelijk terug denken aan mijn oudste zoon (nu 10 inmiddels?). Ik gaf borstvoeding en hij dronk van 2 kanten en al snel was hij klaar om na iets van 2 uurtjes weer honger te hebben dat was wel erg vermoeiend dus heb dat aan mijn vk uitgelegt en die vertelde mij dat het soms voorkomt dat de maag nog niet de juiste vorm heeft (zeg maar een peer vorm) en dat er onderin lucht bleef zitten en dat hij daarom snel het signaal kreeg dar hij vol zit maar een groot deel is dan lucht. Hij kon ook altijd moeilijk boertjes laten. Wat voor hem goed werkte was om hem een paar slokjes te geven en dan een boertje te laten doen daarna weer wat meer en nog een boertje om vervolgens door te laten drinken zodat de onderkant van de maag dus niet gevuld was met lucht maar met melk. Het hielp hem ook om na het drinken even 10/15 minuten op zijn buik te leggen zodat al het lucht eruit kon komen.
Na verloop van tijd ging het verder goed omdat zijn maag dus ook gewoon weer normaal was.
Ik hoop dat het voor jou ook werkt en anders zou ik toch nog even contact opnemen met een deskundige want misschien is er wel een ander probleem.
Vell succes
 
Het is inderdaad erg lastig allemaal..ik heb het idee dat die nieuwe voeding niet helemaal aanslaat, maar hoe lang moet ik dat nog proberen? Nu bijna 2 weken. Ik heb inderdaad het idee dat hij ergens lastvsnheeft tijdens de fles, kijkt zo moeilijk! Ook bakeren we hem al een paar weken in. Ik ga nog eens proberen of het helpt om hem wat eerder en vaker te laten boeren, goede tip!
Fijn om wat tips te krijgen die we kunnen proberen. Wat vinden jullke, weer terug naar de oude voeding? Kan dat zomaar of moeten we afbouwen?
 
Terug
Bovenaan