Baby 7 weken en slaat de fles van 23.00u over

<p>Hoi allemaal, Mijn dochter is 7 weken en slaat de fles van 23.00u over. We geven de fles om 19.30u, dan gaat zij naar bed en slaapt om 20.00u. We proberen haar dan om 23.00u wakker te maken. Ze wordt wel even wakker maar drinkt de fles heel slecht, soms nog niet eens de helft en valt snel weer in slaap. Vervolgens slaapt ze tot de ochtend 7.00u. Dit mag toch niet bij zo’n kleintje of maakt het niet uit? Ze zit op 6 flessen per dag van 120 water en 4 schepjes. Iemand tips???</p><p>Groetjes Muriël</p><p> </p>

Hoi Muriël, waarom zou het niet mogen?
Hier was het hetzelfde liedje. We hebben de laatste (6e) fles ook geschrapt omdat ze maar 30 cc dronk en bijna niet wakker werd. Vanaf dat ze 4 weken oud (nu bijna 9 weken) is drinkt ze 5 flessen van 110-120 cc. Het ritme is iets verschoven en de laatste fles is nu om 21:30u. Ze slaapt dan rond 22:00u tot uur of 8 in de ochtend. 
Ze is hartstikke tevreden, alert en blij met deze voedingen en haar ritme. Dat is het enige waar ik persoonlijk op let. De enige tip die ik dan ook heb: geef wat je ziet bij je kind voorrang boven wat er in de boekjes staat. Dat zijn maar richtlijnen.

Mijn dochter doet vaak hetzelfde. Ik had dezelfde vraag als jij en na advies van o.a. Eefje hierboven mij erbij neergelegd, ze is inderdaad alert en tevreden als ze wakker wordt. Lacht meestal gelijk ‘s ochtends als ze je hoort. Gister heeft ze zelfs bijna 11 uur lang geen voeding gehad en ging prima! Laatste om 19.30 sliep om 22 uur en werd pas 6.00 wakker?. 
Ze krijgt wel deels borstvoeding deel fles. En ze krijgt maar 90 cc, 6 weken oud en lijkt geheel tevreden. Weet niet hoeveel jouw dochter weegt maar bij mijn dochter zeiden ze 6x90 voor 4 kilo meisje. Uit ze borst haalt ze wel meer overigens en die krijgt ze 3 x. 

Oké, Fijn om te lezen haha! 
ze weegt nu ongeveer 3700 gram en wordt inderdaad vrolijk en alert wakker. 
ik ben met 41 weken bevallen dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken? Lees veel op internet dat je dan bij de ontwikkeling de geboortedatum +1 week moet rekenen. 

Terug
Bovenaan