Baby 7 weken extreem verkouden

<p>Hey ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven; mijn baby van 7 weken is echt extreem verkouden. Ze snurkt heel hard en ik hoor haar constant snotteren en volgesmij heeft ze ook een beetje kriebelhoest. Is er iets wat ik voor haar kan doen? Ze slaapt hierdoor heel onrustig vooral overdag en huilt ook wat meer dan normaal. In slaap vallen kost veel moeite en ze word snel wakker. En ik ben eigenlijk ook heel bang dat ze inneens stopt met ademen door de verkoudheid. Iemand die mij gerust kan stellen en wat tips heeft? </p><p> </p>

Je heb van VSM neusspray voor baby’s en van otrivin een pompje om het neusje vrij van snot te maken. En een halve ui naast het bedje? Helpt altijd goed. Succes! Altijd zielig als die kleintjes iets hebben?

Ik heb een goede tip!
Heb het met mijn dochtertje gehad en die moest toen naar het ziekenhuis wat ze daar deden en wat we thuis ook makkelijk konden doen was zoutoplossing in een spuitje doen en dan 1ml per neusgat naar binnen spuiten! Daar maak je het echt goed mee los.
Is even rot om te doen maar geloof mij het werkt top het komt dan veel harder en verder naar binnen!

Hoi
idd zoutoplossing. Hoofdeinde bedje omhoog, krijgen ze wat meer lucht mee. Een ui snijden doen wij ook altijd en lekker stomen in de badkamer. 
Beterschap☺️

Als ik jou was zou ik met zo’n ukkie contact opnemen met een huisarts(enpost) en hen om advies vragen. 
De adviezen hierboven zouden kunnen helpen, maar ikzelf zou zelf het zekere voor het onzekere nemen, ook gezien de klachten van je baby en jouw angst voor ademstops/ stillen.
tip: ze vragen wel om een temperatuur.
Succes en beterschap.

Wij geven zoutoplossing. Babies worden gemiddeld 13x per jaar verkouden, als je baby geen koorts heeft.. denk ik niet dat je naar HA moet. Zoutoplossing werkt echt heel goed.. gebruik het zelf ook als ik een verstopte neus heb. 

Ik heb van horen zeggen dat physiomer heel goed helpt. Is een zoutoplossing, maar komt wat beter in de neusholte dan een gewone spray. Ik heb het zelf in huis, maar nog niet hoeven gebruiken. En wanneer je het niet vertrouwt altijd contact opnemen met de huisarts.

Gesneden ui en hoofdeinde beetje ophoog helpt allemaal maar baby van 7 weken is wel erg jong. Temperatuur goed in de gaten houden en echt de huisartsenpost bellen aangeven dat je je zogen maakt en ze laten je vast even langskomen en dan kunnen ze naar de longetjes enzo luisteren en kunnen je dan vast geruststellen en de juiste middelen en tips geven! 

Terug
Bovenaan