Baby 7 weken slaapt alleen aan de borst of in de draagzak

Onze kleine man slaapt alleen aan de borst of in de draagzak. Speentjes van allerlei merken geprobeerd maar wil hij niet.
Nou is dat overdag soms wel onhandig, maar verder niet zo’n probleem.
‘s Nachts in bed fungeer ik echter als een menselijke speen. Er zijn nachten dat hij ook niet loslaat of huilend wakker wordt als hij zelf loslaat of als ik hem loshaal.
Voor mijn nachtrust is dat funest, vooral omdat we ook nog een actieve peuter hebben rondlopen.
Herkent iemand dit? En heeft iemand tips om hieruit te komen? Want dit ga ik niet veel langer meer volhouden, hoe gezellig het ook is, zo’n klein hummeltje naast me in bed.

Wow, respect dat je dit nu al een tijdje doet. Op de regeldagen na is bij mij de regel niet binnen 2 uur opnieuw drinken. Ze krijgt zelf onwijze krampjes als ze eerder drinkt en je borsten hebben de tijd nodig om nieuwe melk te 'maken' zodat ze er ook vol van zit.
Ik kan je dus zeker aanraden om te gaan rekken. Zal in het begin wellicht op weerstand uitkomen, maar uiteindelijk geeft dit rust voor beide. Dit is maar een advies van ervaringsdeskundige. Je zou ook eens contact kunnen leggen met een lactatiekundige. Wellicht ziet zij het anders? 

Ik heb dit ook gehad met mijn zoontje de eerste 4 maanden? uiteindelijk toch maar weer de winkels is om een hele landing spenen te kopen (aangezien ze per merk ook weer verschillende soorten hebben) en toch een speen gevonden dat hij accepteerde, dit scheelde echt enorm.

Heb je al eens de bibs tuutjes geprobeerd? Probeer dat eens twee dagen vol te houden. Ik ben er zeker van dat hij ze aanvaard.

Verder zou ik proberen er regelmaat in te steken. Alles op vaste dagen, naar bed op vaste uren. Een avondritueel en vooral een goede slaapzak die hij herkent als het bedtijd is. Succes!

Je kan ook de borst afbouwen, afkolven en enkel de fles geven bv. Hier aanvaarde z Medela direct.

Ik deed vaak de voedingen voor het slapen liggend op bed. Meneer viel dan aan de borst in slaap. Dan snel tepel eruit, speen er in en dan ging het goed. Nog even een half uurtje laten liggen en daarna al slapend verkassen in zijn eigen bedje. Met de tijd ging het steeds makkelijker

Terug
Bovenaan