Baby 7 weken slaapt ineens lang en geen poepluiers

Hoihoi,

Hopelijk moeten we juist heel blij zijn maar maak me toch een beetje zorgen. Ik heb ons zoontje van 7 weken toch maar wakker gemaakt omdat hij ineens al 7 uur sliep. Hij heeft hiervoor misschien twee keer 5 uur geslapen in de afgelopen weken maar verder tijd max 3 uur. Daarnaast heeft hij al de hele dag en nacht geen poepluier gehad terwijl hij dit hiervoor bijna elke voeding had en vaak al tijdens het voeden. Ik geef bv op vraag.
 
Hoi, Als je baby goed op gewicht is en er is verder ook niks aan de hand mag je baby best 8 uur slapen zonder voeding. Langer zou ik niet durven te zeggen. Ons kleintje deed dat ook paar keer met 6:7 uurtjes er tussen laten en die is maar 6 weken oud en vannacht kwam die ineens weer voor een nachtvoeding. Het kan echt per nacht anders zijn.?Over het poepen zou ik even afwachten of je kleintje miss vandaag wel poept? Soms hoeven ze ook gewoon een dag niet. Weet niet of het met borstvoeding miss nog langer kan duren voordat je kindje een keer poept. Maar goed wij hoeven ook niet elke dag toch?
 
Het is heel normaal dat kinderen die borstvoeding krijgen onregelmatig poepen. Alles tussen 1 keer per week en 7 keer per dag is normaal, meen ik ergens gelezen te hebben. Hopelijk gaat hij snel poepen.
Je hoeft je kind niet wakker te maken 's nachts voor een voeding. Als hij lekker slaapt, zou ik hem laten liggen. Mijn dochter van nu ruim 5 weken laat er sinds een paar nachten ook 8u tussen. Echt heerlijk! :)
Overdag zou ik er dan wel max 4u tussen laten. Zo krijg je meteen een beetje een dag en nacht ritme erin.
 
Hoi hoi,

Ik had dezelfde vraag bij consultatiebureau genoemd.
Van t poepen is prima! Het kan zelfs een keer 1x in de 2 weken zijn. Dus no worries. Het schijnt zelfs 'goed' te zijn omdat ze dan de voeding langer vasthouden om van te groeien.
 
Mijn dochter poepte op een gegeven moment één keer per 10 dagen. De borstvoeding is dan zo afgestemd op je kleine, dat er geen afvalstoffen zijn. Zo lang je kleine er geen last van heeft, is het niet erg!
 
Terug
Bovenaan