Baby 7 weken slaapt niet overdag en drinkt halve flessen

Hallo allemaal,
Ben nieuw hier en hoop dat jullie misschien tips voor ons hebben.

Onze prachtige zoon wil overdag niet slapen terwijl hij heel moe is. Hij moet de hele dag aandacht hebben en bij ons op de armen liggen. Vinden we dit heel fijn maar hebben nooit de handen vrij.. we geven hem een fles van 120cc maar drinkt de fles niet leeg. Hij laat vaak 50 tot 30cc staan en na 1,5 uur tot 2 uur heeft hij weer honger.. nu groeit hij wel goed geboorte gewicht was 3710 en en met 5 weken 5030. Als hij overdag wel slaapt is dit voor 5 minuten of wanneer hij in diepe slaap ligt en hem wegleggen is hij gelijk weer wakker.. Heeft iemand tips voor ons?
 
Hoi hoi, 
dat van de flessen herken ik niet, onze dochter drinkt heel goed. 
Maar het op de armen zijn wel.
Eigelijk is dat allemaal heel normaal ik twijfelde ook..
hij heeft zolang in je buik gezeten en de overschakeling naar de wereld is niet niks. 
Onze dochter is vandaag 12 weken en sinds twee weken kon ik haaf telkens meer even wegleggen en zichzelf vermaken en deze week echt wel een poosje (20 min)  
misschien een draagzak/doek? Heb je toch je handen vrij en anders er gewoon aan overgeven en genieten van de tijd dat hij nog O lekker wilt kroelen.
 
 
Mijn dochter had veel onrust door KMA/verborgen reflux vervolgens perioden met oor/keel ontsteking. Ik moet zeggen dat ze tussendoor ook vrij onrustig is maar op een andere manier (pittig karaktertje). Met de ontstekingen dronk ze slecht (deed zeer). Je kunt altijd tijdens het inloop uurtje van het consultatiebureau zijn oortjes en keel na laten kijken om het uit te sluiten. Tijdens die periodes van heftige onrust heb ik veel gehad aan inbakeren (paco doek). Echt elk uur naar bed brengen, nu is Ze 23 wk en kan ze per keer 1.5/2uur opblijven en 1x per dag 2.5/3 uur. Ik merk nu ze geen pijn/last heeft dat ze hierdoor ook beter slaapt. Alleen is het een ramp om te achterhalen waar een kind last van heeft ? overdags was ze gek op haar schommelstoel/wipstoel. Dat gaf ook vaak even een kwartiertje adempauze. Ik hoop dat jullie snel ontdekken waar het zit! Heel veel sterkte! ?
 
Mijn dochter had veel onrust door KMA/verborgen reflux vervolgens perioden met oor/keel ontsteking. Ik moet zeggen dat ze tussendoor ook vrij onrustig is maar op een andere manier (pittig karaktertje). Met de ontstekingen dronk ze slecht (deed zeer). Je kunt altijd tijdens het inloop uurtje van het consultatiebureau zijn oortjes en keel na laten kijken om het uit te sluiten. Tijdens die periodes van heftige onrust heb ik veel gehad aan inbakeren (paco doek). Echt elk uur naar bed brengen, nu is Ze 23 wk en kan ze per keer 1.5/2uur opblijven en 1x per dag 2.5/3 uur. Ik merk nu ze geen pijn/last heeft dat ze hierdoor ook beter slaapt. Alleen is het een ramp om te achterhalen waar een kind last van heeft ? overdags was ze gek op haar schommelstoel/wipstoel. Dat gaf ook vaak even een kwartiertje adempauze. Ik hoop dat jullie snel ontdekken waar het zit! Heel veel sterkte! ?
 
Mijn dochter had veel onrust door KMA/verborgen reflux vervolgens perioden met oor/keel ontsteking. Ik moet zeggen dat ze tussendoor ook vrij onrustig is maar op een andere manier (pittig karaktertje). Met de ontstekingen dronk ze slecht (deed zeer). Je kunt altijd tijdens het inloop uurtje van het consultatiebureau zijn oortjes en keel na laten kijken om het uit te sluiten. Tijdens die periodes van heftige onrust heb ik veel gehad aan inbakeren (paco doek). Echt elk uur naar bed brengen, nu is Ze 23 wk en kan ze per keer 1.5/2uur opblijven en 1x per dag 2.5/3 uur. Ik merk nu ze geen pijn/last heeft dat ze hierdoor ook beter slaapt. Alleen is het een ramp om te achterhalen waar een kind last van heeft ? overdags was ze gek op haar schommelstoel/wipstoel. Dat gaf ook vaak even een kwartiertje adempauze. Ik hoop dat jullie snel ontdekken waar het zit! Heel veel sterkte! ?
 
Heel herkenbaar!
Ons zoontje is morgen 2 maanden, ook wij hebben overdag onze handen niet vrij. Tot 2 weken geleden konden we hem soms wel even weg leggen in de box of in een babynestje. Hij huilde verder nooit (alleen voor zijn voeding). We proberen als we thuis zijn hem na elke fles in zijn wieg te leggen (op zijn eigen kamer), alleen tot nu toe weinig succes. We hebben echt alles geprobeerd, van laten huilen, troosten etc. Niks helpt. Hij slaapt wel als we hem vasthouden en soms in de draagdoek. Ook als we gaan wandelen of in de auto. Maar thuis is het soms wel frustrerend. Snachts slaapt hij ook ingebakerd in een paco, overdag proberen we dat ook.
Qua voeding zijn we 2 weken geleden overgegaan op nutrilon forte en kreeg hij 5x 165ml (150+5). Daarme sliep hij de nachten door. Na een week ging hij alweer sneller komen en zaten we weer op 6 flessen. Gisteren overlegd en we mogen hem 180+6 aanbieden. Gisteren alleen gedaan met zijn laatste voeding. Vandaag overdag wel 165ml gegeven, alleen kwam hij alweer na 3 a 3,5uur. 
Vandaag bij de huisarts geweest om uit te laten sluiten dat er niks anders aan de hand is, i.p.v. dat we hem alleen maar meer voeding geven. Sinds anderhalve week huilt hij opeens super veel, terwijl hij daarvoor nooit huilde. Bij de huisarts kwam er niks bijzonders uit. Alleen zegt iedereen wat anders. Kinderarts zegt dat hij teveel voeding krijgt en te lang over zn fles doet (ongeveer 25a30 min maar wel met paar keer boeren tussendoor) en het CB zegt dat we zijn voeding mogen verhogen. Heel irritant!!
Ik hoor wel echt van veel mensen dat zij hetzelfde hebben of hebben gehad met hun kind wat niet wilde slapen. Dus we zijn niet de enigen. Alleen zou het soms lekker zijn als we onze handen wat meer vrij zouden hebben. 
 
Hallo,
bedankt voor je reacties!
We hebben contact opgenomen met cb en we dachten zelf aam verborgen reflux omdat onze jongen eigenlijk nooit spuugd.. We mochten johannesbroodpitmeel gebruiken en tot nu toe helpt dit super. Hij is een stuk rustiger en komt gewoon om de 3 uur en soms ook wel 4!?
De laatste fles voordat we op bed gaan rond 12 uur geven we heb 150+5 en slaapt hij tot 6 uur dus dat is ook wel fijn. ?
Ook slikte hij heel duidelijk en heel onrustig inderdaad. Blij dat we nu meer rust hebben met een relaxte baby ?
 
Terug
Bovenaan