Baby 7 weken wil niet in de box, wipstoel, triptrapp

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p>
<p style="text-align: left;">Even een vraag van een nieuwe moeder. Mijn zoon van 7 weken (3 weken te vroeg) wil niet in de box liggen, in de wipstoel zitten, in een hoefijzerkussen of ook maar iets in die richting. Hij slaapt overdag en 's nachts in zijn bedje ( slaapt de ene dag beter dan de andere, mag hierover niet klagen ). Toch zou ik hem  tijdens de wakkere momenten ( die ca 1-1.5uur duren) hem af en toe even alleen willen laten. Al is het Maar om een klein klusje te doen. Mijn zoon begint echter na 5 tellen al te huilen wat na 20 tellen overgaat in alarmfase rood, zoals ik dat noem. Is dit normaal babygedrag? Het maakt niet uit of ik er wel of niet bij blijf staan. Met de speen in is hij rustig, maar deze plopt hij er meestal na 1 minuut weer uit. Met de fysio al gekeken en een paar dingen geprobeerd, hij blijft weigeren. Het lijkt erop dat mijn zoon buiten het bed om niet alleen wil/kan zijn. Of interpreteer ik dit niet goed? Hij is ook nog jong, maar ik zou graag willen weten of dit nog beter wordt.</p>
<p style="text-align: left;">Trouwens als ik 'm bij mij op de arm neem is het weer goed.</p>
<p style="text-align: left;">Zijn er mensen met ervaringen tips?</p>
 
Mijn zoontje is inmiddels bijna 4 maanden maar de eerste 2/2,5 maand heb ook hele dagen met hem op de arm gelopen. Pas toen hij wat meer op de ontdekkingstour ging met zo'n 3 maanden kon ik hem alleen laten in de box. Hij moest eerst echt interesse krijgen in speeltjes/mobiel boven de box etc. Voor die tijd was hij te jong om hier mee te spelen/er aandacht aan te geven en toen wou hij ook absoluut niet alleen in de box.  Wees dus niet bang, dit komt waarschijnlijk vanzelf wel
 
Wel eens aan een draagdoek of ergonomische draagzak gedacht? Kun je je kindje bij je houden, maar heb je wel je handen vrij. Of is dat niet de bedoeling?
 
Super normaal :) Jij bent zijn wereld!

Ik nam mijn zoontje op dit soort momenten bij me in de draagdoek zodat hij dicht bij mij kon zijn maar ik toch even mijn handen vrij had. En echt, het beste advies wat ik je kan geven is; geniet ervan zolang het duurt, ze zijn echt maar heel even zo klein. Ik heb mijn zoontje lekker vaak bij me gepakt, die vaat kwam 's avonds wel weer.
 
<span style="text-decoration: line-through;">Het gaat inmiddels als ietsjes beter. Na een voeding wil hij maar liefst 15 minuten in de box! Wauw! Gaat inderdaad vanzelf :) </span>
 
Terug
Bovenaan