Baby 7 weken wil niet slapen

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn zoontje is alweer 7 weken oud. Hij slaapt erg slecht. Na de fles valt hij vaak niet in slaap. Hij krijgt 120 cc en voor de nacht 150 cc. De laatste fles geef ik op bed zodat hij ook in zijn bedje kan gaan slapen. Hij valt vaak bij mij op mn borst / arm in slaap maar als ik hem dan in zijn bedje  leg is hij klaar wakker. Soms ben ik wel 2.5 uur bezig om hem weer in slaap te krijgen. Ook overdag slaapt hij erg weinig. In de kinderwagen slaapt hij het lekkerst als we aan het wandelen zijn. </p><p>Heeft iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat mijn zoontje in slaap komt en blijft zodat ik ook een paar uurtjes kan slapen? </p><p> </p>

Wat vervelend dat je zoontje zo slecht slaapt. Dat is voor jou ook super vermoeiend. Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten, alleen gingen de nachten toen op zich wel oké. 
Bij ons hielp het om onze zoon 20 tot 30 minuten rechtop te houden na zijn voeding. Dan sliep hij dus op onze borst. Daarna voorzichtig terug leggen in een verwarmd bedje. Dan tukte hij wel door 's avonds en 's nachts. Verder hebben we veel gewiegd. Als hij dan in slaap viel liepen we nog minimaal 20 minuten door. Ook sliep hij in de draagzak erg lekker en in de maxi cosi.
Nu heeft onze zoon verborgen reflux, dus sliep daardoor niet goed. Als je 't vermoeden hebt dat dit bij jullie ook speelt, zou je 't bedje eens een beetje schuin kunnen zetten. Dan loopt de voeding minder terug. 

Het is soms zo frustrerend als ze niet willen slapen. Hou vol mama, je kunt dit! 
Is hij gewoon rustig wakker? Dan zou ik hem lekker in bed laten liggen. Een klein lampje aan zodat hij iets te zien heeft en dan moet hij toch uiteindelijk een keer in slaap vallen. Wat voor ons gewoon is, moeten zij nog leren.
schreeuwt/huilt hij als hij wakker in bed ligt? Probeer eens een speentje en een muziekdoosje. Heeft hier wonderen gedaan. De speen word niet meer gebruikt. Dus als het muziekdoosje aan gaat, gaat ze lekker slapen. Pavlov?

Heeft jullie zoontje dit al vanaf het begin? Of pas net? Ik heb net even terug gekeken, maar precies rond die tijd had mijn zoontje ook problemen met slapen. Vooral overdag, gewoon niet willen slapen  of maar heel kort. En ‘s nachts gaan brullen als hij op bed werd gelegd. Het bleek echt een fase en is best snel over gegaan! Succes!

Bedankt voor de reacties. @afrikbaby hij heeft t niet vanaf het begin. Ik hoop inderdaad dat dit een fase is. Overdag mag ik blij zijn als hij een half uurtje slaapt tussen de voedingen. 
@Wolkjes zonder zijn speen kan hij inderdaad niet. Sinds een dag of 2 ligt hij niet meer rustig en stil maar huilt erg hard.  Zo sneu. Hij slaapt nog bij ons op de kamer dus erg vervelend voor ons allemaal. 

Terug
Bovenaan