Baby 7 weken ziek, nauwelijks drinken, productie bv..

<p>Onze zoon van 7 weken is ontzettend verkouden. Hij hoest en proest en snottert alles bij elkaar. Daarnaast drinkt hij erg weinig. Advies van huisarts was vaker aanleggen maar als ik hem wakker maak drinkt hij 1,5 slok en dan slaapt hij weer..</p><p>Als hij zelf komt, drinkt hij wel wat beter maar bij lange na niet zoveel als anders.. </p><p>Zn luiers zijn alles behalve zwaar. Het is dat er een 'plasalarm' in zit, anders zou je denken dat zn luiers leeg zijn. </p><p>Nu maak ik me zorgen over mn productie. Probeer af en toe na te kolven, maar met 2 kindjes waarvan er 1 zo ziek is lukt dat bij lange na niet na elke voeding.</p><p>Zou mn productie vanzelf weer hoger worden als hij weer wat beter is en weer beter gaat drinken of moet ik hier zelf echt actiever mee aan de gang?</p><p>Btw als hij na vannacht niet beter gaat drinken ga ik morgen weer naar de huisarts. Zo voor het weekend wil ik m dan weer even gecheckt hebben..</p>

Ja als hij weer beter is en je hem dan ook zoveel mogelijk aanlegd komt dat nog wel goed met die productie hoor! En voor nu idd proberen te kolven, maar snap dat dat ergv lastig is!

Kleintjes drogen erg snel uit op deze leeftijd!
Heb je ors in huis? 
Het Rs virus heerst nu weer heel erg. Onze jongste heeft met de kerst een week in het ziekenhuis gelegen met broncholites en longontsteking. 

Weet idd dat ze snel uitdrogen. Is nog niet het geval gelukkig. Hij huilt nog met tranen.
Wel weer minimaal gedronken vannacht dus zo even huisarts bellen. Ga zo niet met hem het weekend in..

Zou wel oppassen met een kleintje! Ons dochtertje vab toen 6 weken is opgenomen geweest met rs virus. Ze liet hetzelfde zien wat je schetst. Is ze ook erg moe? Steeds in slaap vallen na een paar slokken? In ziekenhuis noemde ze een paar uur slapen (2/3 uur) voor kracht opbouwen en dan proberen te laten drinken. Eventueel afgekloven melk omdat bv zoveel kracht kost. Vooral als de plasluiers afnemen zou ik echt aan de bel trekken bij de huisarts!

Denk dat het voor je productie niet heel erg is. Als hij straks beter is, krikt hij die wel weer omhoog als je op verzoek voed. Hopelijk wordt hij snel beter! Regelmatig slokjes drinken laten nemen, dan heb je geen ors nodig. Borstvoeding bevat alles. Goed op sufheid letten en uitdroging idd.
Uitdroging meet je oa wel met of de baby nog met tranen huilt. Uitgedroogd=niet genoeg vocht meer voor tranen. Zo simpel is het.

Hoe gaat het nu met je kleine?

Vorige week in het ziekenhuis werd mij verteld dat wel of geen tranen geen graad meter zijn voor uitdroging.

Hier waren er ook soms nog traantjes maar wel zwaar uitgedroogd. 

Terug
Bovenaan