baby 8,5 maand en heel schrikkerig, iemand idee of tips?

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik heb een dochter van 8,5 maand, ze is wel 5 weken tevroeg geboren. Dus omgerekend zou ze nu +/- 7 maanden zijn.</p><p>Het is ons opgevallen dat ze heel erg schrikkerig is, als iemand niest bv. Maar vandaag waren we op bezoek bij mijn zusje die heeft een zoontje van 9 maanden nu. En super lief maar wat drukker en zeer enthousiast. Hij wilde graag met haar spelen, maar schatterde zo nu en dan met een kleine gil en steeds begon ze zo hard te huilen en was ze echt ontroostbaar. Maar soms lijkt ze ook in haar slaap te kunnen schrikken en begint ze spontaan te huilen, geef dan haar speentje en ze slaapt verder.</p><p>Nu beginnen wij ons hier toch wel wat zorgen over te maken, want zo kan ze dus niet met andere kindjes spelen en het is gewoon voor haar zo vervelend. Nu vraag ik mij af of ze een sterk gehoor heeft of dat iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?</p><p>Komende donderdag staat ook de 9 maanden afspraak bij het consultatie bureau en wil het daar ook voor leggen. Maar wellicht kan ik al wat van mijn onrust kwijt raken voor die tijd met tips of adviezen van mensen die dit herkennen.</p><p>Liefs</p>
 
Elk kindje heeft een eigen karakter net zoals wij volwassen. De een ligt in een deuk als iemand valt en de ander schrikt   ervan.Het zijn ook allemaal nieuwe prikkels en ze word zich bewuster van alles en dit is haar reactie .
Vanaf 6 tot 9 maanden worden babys zich ook bewust van hun eigen ik waardoor ze dus bewuster zijn van alle dingen die gebeuren
Ik werkte voorheen zelf in de opvang.. En het klinkt allemaal heel normaal wat jij beschrijft.. Uiteraad snap ik je zorgen wel ik zou het ook bij je 9maanden afspraak bespreken.. 
 
En lieverd kindjes beginnen pas echt rond een jaar of 2 naast/met elkaar te spelen. Je hoeft je daar echt geen zorgen te om maken. Het enne kindje zoekt simpel wat eerder contact dan het andere. 
 
Mijn jongste had dat ook heel erg. Harde  geluiden, onverwachtse geluiden, niezen, hard lachen, andere kindjes die moesten huilen, visite, verjaardagsliedje etc etc, op alles schrok hij en ging die keihard brullen.
Nu is die anderhalf en heeft nergens meer last van.. Nog wel heel erg een knuffel en mama's kindje
Het komt vast goed;) 
 
Terug
Bovenaan