Baby 8,5 maand slaapt heel onrustig snachts.

<p>Hoi allemaal, </p><p>ben even benieuwd of er meer zijn met het ‘probleem’ wat wij al een aantal weken ondervinden. <br /><br /></p><p>Ons meisje (8,5 maand) slaapt overdag helemaal prima, 2x 1,5 uur. <br />maar de nacht is een behoorlijk drama.. </p><p>ze valt heel makkelijk in slaap, maar zodra ze ongeveer 3 uurtjes geslapen heeft word ze erg onrustig. Ze ligt de rest van de nacht veel te draaien, en verliest steeds haar speen. Begint te huilen en slaapt echt pas weer verder als ze haar speen heeft. Dit zorgt er helaas wel voor dat wij 6 tot 7 keer per nacht ons bed uit kunnen om de speen terug te geven.. </p><p>zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben om haar te helpen? <br /><br />liefs, een vermoeide moeder! </p>

Hi wat pittig kan dat zijn die slapeloze nachten. Vanaf een maand of zes zijn wij gaan oefenen overdag op het aankleedkussen met het zelf terug doen van de speen (pakken, in de mond en dan loslaten). Dat duurde ongeveer een maandje en toen kon hij het zelf. Sindsdien kan hij als hij snachts een beetje wakker wordt zijn speen pakken en verder slapen.
Als je je dochter ook via rapley te eten geeft dan kan ze het misschien al wel veel sneller nog, want dan oefent ze immers ook die fijne motoriek. Succes! Hopelijk wordt het snel beter.

Precies herkenbaar! Wij hebben ook heel pittige maanden achter de rug, met wel 10x per nacht eruit (daarnaast ook overdag slecht slapen). Elke nacht een fles en daarnaast meerdere keren eruit voor speen of aai over bol of alles bij elkaar ;)
Maar, "opeens": ze is nu 10 maanden en slaapt opeens al 5 nachten door. Tot vijf nachten geleden elke nacht ook nachtvoeding..
Ik besef me dat elke nacht de laatste kan zijn, maar ik merk opeens een rust over haar. Zowel met inslapen als in de nacht zelf. Wat het dan is? Ze lijkt ook opeens minder speen afhankelijk, slaapt langer uit, slaapt overdag rustiger en langer.
Ik heb niet echt tips (ik doe en deed ook maar iets), maar weet dat je niet de enige bent.. Ik las op dit forum vaker topics over "Baby 8/9 mnd onrustig", zou het met sprong en/of leeftijd te maken hebben? Mijn dochter begon haar lichaam qua bewegingen te ontdekken en kon haar draai in bed niet vinden: ging ook vaak weer zitten enzo. Daar kon ik haar natuurlijk niet bij helpen.. Ook dat lijkt nu rustiger: ze gaat sneller lekker liggen.
SUCCES!

Veel oefenen met het speentje zelf pakken. Extra speen in bed of een hydrofiele doek er aan dat ze hem makkelijk kan vinden. 
Wij hebben ook een nachtlampje aan zodat ze hem kan vinden. Ik merk dat ik vaak te snel uit bed spring ik en als ik even wacht ze zelf de speen in doet. 

Leg hem overdag eens bij het speelgoed zo is het hier ook begonnen met oefenen. Voor de speen hoef ik er nu nooit meer uit. Sinds ze 7 maandjes is. 

Terug
Bovenaan