Baby 8.5 maand vroeg wakker

<p>Hallo moeders</p><p>Ons zoontje is nu 8.5 maand oud. Voor heen sliep hij altijd tot half 8 maar sinds kort wordt hij al on kwart over  6 wakker. We laten hem  dan nog wel liggen maar hij valt echt niet  meer  in slaap. Zijn er meer ouders die dit hebben? Vind het niet erg dat die eerder wakker wordt maar kwart over 6 is wel erg vroeg....</p><p> </p><p>Hij krijgt  nog 4 flessen 2 x 180 en 2 x 150 de laaste  fles  drinkt hij vaak niet helemaal op is het misschien  tijd om naar 3 flessen te  gaan? Maar hoe??</p><p> </p><p>Xx</p>

Onze zoon (7 maanden) is ook iedereen ochtend rond 5:00/6:00 wakker. Wij laten hem ook nog liggen tot zeker 6:30. Hij is zichzelf dan bezig aan het houden. Hij gaat meestal rond 18:30 naar bed. Hoe later hij gaat slapen hoe vroeger hij wakker is. 
Wij geven nu sinds deze week 3 flessen. De fles van 15:00 hebben we vervangen door nog een stuk fruit of wat brood met water. 
Ik herken het dus heel goed en ben ook benieuwd naar hoe anderen dit aanpakken! 

Momenteel:
7:00 fles 180 + 6
8:30 dutje van meestal 45 min
9:30 1 of 1,5 stuks gepureerd fruit met slokjes water
11:30 1 boterham zonder korstjes met boter of fruitpuree, slokjes water 
12:00/12:30 fles 120 + 4
Dutje varieert per dag hoe lang hij slaapt.
15:00 fruit of brood met slokjes water/ thee
17:00 200 gram groente/aardappel of iets dergelijks 
18:00/18:30 fles 180 + 6 (drinkt deze niet altijd leeg) en naar bed. 

Snap dat je 6.15 vroeg vindt, maar toch is dat redelijk normaal.. wees blij dat het geen 5.00 of eerder is, hier gebeurd dat ook wel eens en ik hoor van meerdere moeders dat hun kindjes periodes hebben dat ze extreem vroeg wakker zijn.
Hier is 6.15-6.45 de normale wakkertijd (kindje van 2 jaar en een kindje van 5 maanden) terwijl ze s avonds nooit eerder dan 20.00 slapen. Soms is het een uurtje later, maar ook wel eens eerder. Ik laat ze altijd tot 6.45-7.00 in hun bed liggen.
Ik merk dat het vaak een paar weken vroeg is, en dan weer een paar weken wat later. Ritmes veranderen steeds weer. Niks aan te doen. Tuurlijk vind ik het ook fijner als ze tot 7.00-8.00 slapen, maar dat is luxe hoor. 6.30 is (helaas) redelijk normaal! ;)

Hoi! Ik zou s'morgens starten met 200 en 6 schepjes. Dan fruithapje, rond 12 uur boterham met korst (duurt iets langer) met boter of pindakaas en thee. Dan rond 3 uur weer wat broodkorstjes of soepstengel. Om 18.00 eten (onze dochter eet alles en veel). Rond 19.15 fles 200 6 schepjes en dan naar bed. Ze wordt rond half acht wakker, soms moeten we haar wakker maken. Ik denk dat 18.00 echt te vroeg is. En die derde fles eraf halen is prima te doen als je maar iets anders aanbiedt. Succes!

Wat ik ook nog wel eens doe is tussen 15.00 en 18.00 magere yoghurt met een stukje fruit geven. Zei het cb en het werkt heel goed!

Terug
Bovenaan