Baby 8,5 maand wil nog niks!

Hallo allemaal!

Ik heb een dochtertje van 8,5 maand. Vanaf het begin vind ze het al verschrikkelijk om op haar buik te liggen. Heb het vaak geprobeerd en de ene keer gaat het beter dan de ander. Ik heb het opgegeven moment los gelaten omdat het haar erg frustreerde. Echter ben ik bang dat ze daardoor achter loopt in haar ontwikkeling.
Ze wil nog niet echt doorrollen. Wel van buik naar rug maar andersom nog niet.
Heeft geen stevigheid in dr beentjes, als ik haar wil laten staan zakt ze zo in elkaar.
Zelfstandig zitten gaat opzich prima.
Herkent iemand zich hierin ? Begin me wel zorgen te maken :(

Ik ken een meisje dat altijd last had van haar buikje. En om die reden wat eerder dan ideaal heeft leren zitten. En in in plaats van kruipen wat meer op haar kontje rondschoof. Kan inmiddels gewoon lopen.
Sommige kindjes nemen niet de geijkte route.
Misschien wel verstandig om een arts te raadplegen, gewoon voor de zekerheid, of er iets mis is, waardoor ze niet op haar buik wil liggen.

Lieve mama,
Kindjes doen alles op hun eigen tempo. Alle apps en websites met updates over wanneer ze iets moeten kunnen levert eigenlijk alleen maar stress en onzekerheid op. 
Ons dochtertje is nu 7 maanden en heeft eigenlijk pas sinds vandaag echt ontdekt dat ze van rug naar buik kan rollen. Ze vond het op haar buik in het begin ook helemaal niks. Wel kan ze rechtop zitten. Zo'n maand of twee geleden heeft ze even getijgerd en daarna heeft ze besloten het niet meer te doen. 
Zie je wel dat ze zich verder goed ontwikkelt en goed groeit? Als je ziet dat er in al die maanden wel een stijgende lijn in zit, zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor! Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Je kan altijd even je zorgen uiten bij het consultatiebureau, als je daar fijne contactpersonen hebt. Er zijn helaas genoeg negatieve verhalen over het consultatiebureau waarbij je er juist met een ongeruster gevoel er vandaan komt.
Liefs!

Zou met haar leren staan echt wachten tot ze zichzelf optrekt. Aan de spijlen van de box bijvoorbeeld.

En dingen buiten bereik leggen zodat ze zich ernaartoe gaat wurmen. Tijgeren, kruipen en lopen zijn echt niet de enige opties. Kijk eens waar ze zelf mee komt.

Je kan je kindje ook op buik leggen op je eigen borst. Terwijl je achterover zit of zelfs op je rug ligt. Als je dan samen interactie hebt gaat het echt stuk beter merkte ik. En in de box had ik iets boven zijn hoofd hangen maar dat vond hij te leuk. Op het moment dat ik dat weghaalde en aan de zijkant dingen bevestigde die de aandacht trokken met geluid en licht ging hij eerst hoofd Lammert draaien en op den duur probeerde hij het te pakken, etc. Rolt nu op de buik maar ene arm blijft soms nog steken en rolt nog niet terug. Je kan als je twijfelt altijd een fysio benaderen voor advies. Die hebben altijd handige oefeningen hoe je bepaalde bewegingen/houdingen kan stimuleren. Soms is een behandeling al genoeg en kan je zelf verder. 

Terug
Bovenaan