Baby 8 maanden drinkt geen water

<p>Onze dochter van bijna 8 maanden drinkt nog geen water of thee. Heb dit in verschillende flessen en bekers aangeboden maar ze drinkt het niet. Ze krijgt nog wel 3 flessen waarmee ze voldoende vocht binnen krijgt maar het zou fijn zijn als het soms iets meer is. (Ivm hardere ontlasting) </p><p>heeft iemand hier tips voor? </p>
 
Hier ook water met een drupje dixap.. ik ben er niet zo op tegen, in totaal drinkt ze 1 beker dixap per dag dus het gaat om enkele druppels per dag. Maar ja, die keuze moer je zelf maken 
Thee en water dronk mijn dochter ook nooit. Nu ze wat ouder wordt, is water opeens wel oke dus is het een afwisseling van water en dixap
 
Hier ook water met een drupje dixap.. ik ben er niet zo op tegen, in totaal drinkt ze 1 beker dixap per dag dus het gaat om enkele druppels per dag. Maar ja, die keuze moer je zelf maken 
Thee en water dronk mijn dochter ook nooit. Nu ze wat ouder wordt, is water opeens wel oke dus is het een afwisseling van water en dixap
 
Ik ben bij mijn zoontje de melk steeds meer gaan verdunnen. Op een gegeven moment had hij 1 schepje op 180 ml water. De laatste stap was het lastigste en heeft echt wel een paar maanden geduurd. Ik geloof dat hij 14+ maanden was voor hij het echt begon te drinken. 
Diksap oid heb ik me altijd tegen verzet. Hij is nu 4 en krijgt in de basis altijd gewoon water. Hij weet niet beter. 
 
Hoi,
Ik heb dat probleem bij onze eerste ook gehad, vandaar dat ik het bij onze tweede en derde kind anders heb aangepakt. 
Ik ben rond 5/6 mnd begonnen met steeds een theelepeltje water te geven na elke eetmoment. Dit werd al vrij snel paar theelepels per keer en In de zomer deed ik vaker tussendoor theelepeltjes aanbieden. Onze tweede (bijna 2) drinkt nu veel water uit een waterbeker van Difrax. Onze derde is nu 9 mnd en ik blijf het haar na elke maaltijd geven met een theelepel, ze weet nog niet goed hoe zo’n waterbeker werkt, wij hadden er ook al 1 voor haar gekocht. 
 
Hoi
Heb het water eerst ijskoud (uit de koelkast) gegeven zo drinkt ze haar flessen ook het liefst en gewoon naar elke maaltijd en tussendoortje geven uit de fles vond ze het niets maar uit een glas of haar 360 beker ging het steeds beter eerst waren het maar 1 of 2 slokjes en nu met 11 maanden 1,5/2 bekers op een dag en staat altijd bij haar in de buurt 
 
Misschien lauw/warm water geven, omdat melk ook warm is. En eventueel proberen uit een open beker, dat vinden ze interessanter dan een fles. Bij ons drinkt ze zo'n 100 ml op een dag aan water of thee.
 
Terug
Bovenaan