Baby 8 maanden elke dag half 5-5u wakker

<p>hallo allemaal,</p><p>onze dochter van bijna 8 maanden is elke dag om half 5 5u wakker en we weten niet meer wat we er mee aan moeten.</p><p>Haar verdere schema is als volgt:</p><p>7.15 kort slaapje (15min) anders red ze het niet tot 09.00.</p><p>09.00 - 10.00 slapen</p><p>13.00-14.30/15.00 slapen </p><p>19.00 naar bed</p><p>ze gaat erg makkelijk slapen en kan ook zelfstandig in slaap vallen. Hebben jullie nog tips om haar langer door te laten slapen in de nacht? </p>

Mijn dochter deed dit ook en is nu pas een beetje aan het veranderen kwa ritme. Ze is nu 15 maanden en heeft dit zeker vanaf maand 7/8 volgehouden.

Ik heb destijds echt alles geprobeerd, maar hier hielp niks..

Wij hebben dit ook een poosje gehad. En wij gaven dan soms een half geprakt banaantje of wat pap. Dan rustig geven met gang licht aan en terug in bedje.
Vaak sliep hij weer verder want wel nog moe. Maar als hij na het hapje nog steeds niet sliep dan wisten wij zeker dat het geen honger was.

Nu 1 slaapje er pas af is wordt hij later wakker en gaat wat later op bed.

Op de insta van takingcarababies was de tip om de eerste dut niet voor half 9 aan te bieden bij kindjes tussen 7-10 maanden. Misschien toch eens proberen uit te stellen? En tot 6 uur 's ochtends al nacht beschouwen dus hoeveel ze ook lawaai maken in hun bed houden of jullie bed en donker !! 

Na haar laatste slaapje (14:30/15:00) is ze best lang wakker (tot 19:00). Ons dochter van bijna 9 maanden houd zo lang niet vol. Maximaal 2,5 - 3u wakker en dan weer naar slapen.
Ik leg haar nog in bed rond 16/16:30. Zij doet wel hazelslapjes van 35min. en is vanzelf weer wakker. Dan voor de nacht om 19:30. 

Ah wat vroeg! Dat is pittig!
Kan met verschillende factoren te maken hebben: licht/geluid, honger, etc. Misschien is de overstal naar 2 slaapjes te vroeg geweest? 
Ik zou haar een tijdje wat meer slaap aanbieden overdag en echt op haar ritme varen, dus kijken naar haar slaapsignalen en 3 slaapjes als het nodig is. Grote kans dat ze oververmoeid is en daardoor zo vroeg wakker wordt. Heb ik met mijn zoontje ook gehad..
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach
Heel veel sterkte!
Liefs, Merel

Terug
Bovenaan