Baby 8 maanden heel snel weer moe

<p>Hoi! Mijn dochter van 8 maanden slaapt van 18.30/19.00 tot 6.00/6.30u. Heel netjes dus. Echter is ze in de ochtend alweer super snel moe. Ze begint om 8.00u alweer de jengelen en in haar ogen te wrijven. Als ik haar dan in bed leg doet ze een power nap van 45 min. Vervolgens krijgt ze een fruithap, daarna is ze alweer heel snel moe… Iemand tips om in een fijn ritme te komen? Dus gewoon 1 normale ochtend slaap ipv deze hazenslaapjes.</p>

Hoeveel dutjes doet ze over de hele dag dan? 3? Dat is opzich nog wel normaal hoor met 8 maanden.

Hier gingen we rond 8 maanden wel naar 2 dutjes. Mijn dochters waren ook altijd 6.00 wakker, ik ging dan rond 8.00 vaak even een half uurtje wandelen. 8.45 fruit eten en dan rond 9.00/9.15 naar bed. Dan waren ze echt moe en sliepen tot 11.00 en dan in de middag van 14.00-15.30 ongeveer.
In het begin was dat echt wel rekken hoor, maar met 9 maanden waren ze er al goed aan gewend en met 10 maanden konden ze ineens wakker blijven tot 10.00 s ochtends, dus het verschoof heel snel!

Maar als je kindje nog 3 dutjes doet is dat ook prima met 8 maanden, maar vaak zijn die dutjes dan wat korter idd. Hier hielp het dus om echt even te wandelen of fietsen (om 13.00 weer even naar buiten) zodat ik de slaapjes kon rekken tot 9.00 en 14.00, en zo sliepen ze 2 lange slaapjes!

Terug
Bovenaan