Lastig he!
Hier 2 dochters die ook allebei zeker het eerste jaar niet doorsliepen. De jongste is nu ruim 2.5 en nog steeds slapen we echt niet elke nacht door
Als ze hier kort sliepen overdag, ging ik er altijd heel snel heen. Speentje erin, mezelf niet laten zien. Vaak zat ik op m'n knieën naast het ledikant en probeerde ik zo met wat wiegen en speentje erin houden om ze weer even wat langer te laten slapen. Als ik snel genoeg was, lukte dat vaak wel.
Opzich is met 8 maanden 3 dutjes nog wel oké, en het laatste dutje is sowieso prima als dat een klein dutje is. Dat is wel normaal, een dutje van 16.30-17.00 ongeveer.
Mijn beide dochters gingen wel met 7.5 maand naar 2 dutjes en dan hoopte ik dat ze goed sliepen overdag. Vaak waren dat gelukkig wel 2 dutjes van 1 a 1.5 uur.
Dat 2/3/4 ritme werkte hier ook echt nooit. Na 2 uur in de ochtend waren ze echt nog niet moe en dan kwam ik juist vervelend uit in de avond qua slapen. Hier was de wakkertijd ook echt wel minimaal 3 uur, en tussen het laatste slaapje en de nacht gerust 4 of 5 uur. Waren ze 15.00 wakker, gingen ze echt pas rond 19.30 de nacht in..
Maar dat is echt voor elk kind anders. Ik werk in de kinderopvang en er zijn kinderen die je altijd na 2 uur weer op bed kan leggen en gewoon gaan slapen, ook al zijn ze al 11/12 maanden oud. Anderen moeten echt minimaal 4 a 5 uur wakker zijn tussen de dutjes. Dit is zo wisselend per kind!
Dé tip voor langere dutjes overdag heb ik niet. Hopelijk gaat ze binnenkort ineens 2x een wat langer slaapje doen, 2x 1 uur is ook al heel wat
Muziekje, White noise, kamer heel donker maken al eens geprobeerd? Of meerdere speentjes in bed (als ze een speen heeft) zodat ze er altijd zelf één kan terugvinden?