Baby 8 maanden nog een fles na avondmaaltijd?

<p>Mijn zoon van bijna 8 maanden is na zijn avondhapje van 17.30 altijd moe en word dan rond 18.00 in bed gelegd.</p><p>Nu maken wij hem altijd wakker voor een laatste fles of pap, maar dat vind hij niet leuk. </p><p>Kan ik hem laten slapen en dan maar hopen dat hij net als elke ochtend zich om 7.00 uur meldt. Of is dit niet verantwoord?</p><p>Hij vind het echt niet leuk om 's avonds wakker gemaakt te worden. Die fles gaat er dan ook vaak met moeite in.</p><p>Herkenbaar? </p><p>Grt Monique </p>
 
Misschien een optie om avondmaaltijd in de middag te geven ( warm lunchen ) en half 7 naar bed met een flesje/pap. Ik zou hem niet wakker maken zeker niet als hij met moeite drinkt. 

 
Onze zoon is nu 1 jaar en we eten om half 5 warm en om 18:00 krijgt hij de fles en gaat slapen! Het toetje krijgt hij als tussendoortje ipv na het eten. 
 
Dat hangt er van af wat hij over een dag verspreid verder krijgt. Op die leeftijd is een fles vaak ook nog een belangrijk moment qua vochtinname. Je weet zelf denk ik het best hoe veel je kind overdag eet en drinkt. Als het genoeg is, kun je het gewoon een keer proberen, lijkt me.
 
Ik zou zeggen, probeer het gewoon een paar keer. Hij zal zich wel melden als het niet genoeg blijkt te zijn. Bij mijn zoontje was de laatste fles een onderdeel van zijn slaapritueel. 
 
Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor een voeding. Na een maand of 5 sliep hij vanzelf van 7 tot 7. Als ze honger of dorst hebben worden ze vanzelf wel wakker. 
 
Terug
Bovenaan