Baby 8 maanden rolt niet

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn dochtertje wordt morgen 8 maanden en ze rolt nog niet. We leggen haar vaak genoeg op haar buikje, helpen een handje mee met rollen maar zonder dat we haar helpen rolt ze totaal niet. We hebben ook geprobeerd haar te lokken met speelgoed, rammelaars en uiteindelijk zelfs met mijn telefoon terwijl ik daar super op tegen ben. Dat hebben we ook maar 2x ofzo gedaan en ermee gestopt. Niet dat het hielp. Maar als je wanhopig wordt gebruik je ineens alles. Voor de rest is het eigenlijk een heel bewegelijk kindje. Armen benen altijd wild in de lucht. Ze ligt geen moment stil. Ik maak me toch wel wat zorgen.. iemand tips of geruststelling misschien?</p><p>Graag hoor ik t.</p><p>Gr.</p><p>Mama van Masal♡</p>
 
Ik ben ervan overtuigd dat kinderen dingen doen vanuit hun eigen motivatie. Als ze geen reden ziet om om te rollen en ze zich prima vermaakt op haar rug of buik, dan is dat zo. Misschien loopt ze op andere gebieden voor. Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. 8 maanden en nog niet rollen is niet heel vlot, maar volgens mij (ben geen deskundige) nog binnen normaal. 
Mijn zoontje is ook niet heel vlot met veel dingen, maar hij oefent dus niet. Hij doet pas iets wanneer hij weet dat ie het kan en dan doet ie het ook meteen goed.
Anders misschien contact opnemen met een kinderfysiotherapeut als je twijfelt.
 
Ik weet niet hoe zwaar je kindje is, maar ons zoontje heeft destijds ook niet echt gerold. Ons werd verteld dat veel kinderen het rollen leren door eerst onbewust te rollen, dus hoofd draaien en oops daar ga je. Ons zoontje is altijd zwaar en groot geweest. Bij de controle werd het zo mooi uitgedrukt: meneer is te stabiel om spontaan te rollen :) voor de rest van zijn ontwikkeling geen probleem hoor. Hij kroop wel overal heen, achteruit, vooruit, maar rolde dus niet. Ondertussen is hij 20maand, compleet normale ontwikkeling, loopt vrolijk rond, alles picobel.
 
Terug
Bovenaan