Baby 8 maanden 's nachts onrustig

<p>Hi, </p><p> </p><p>Mijn zoontje van 8,5 maand is sinds een paar weken erg onrustig 's nachts. Hij was altijd een perfecte slaper ('s nachts althans haha) maar sinds hij heeft ontdekt dat hij ook in bed kan omrollen, wordt hij een paar keer per nacht wakker. Hij rolt zijn hele bedje door (stoot zich dan ook nog wel tegen de randen aan) en we moeten er minstens 3x per nacht uit om hem weer goed te leggen en in slaap te krijgen. Is er iemand die dit herkent en tips heeft??</p><p>Hij slaapt in een slaapzak en we trekken zijn lakentje straks (iig voor zo lang het duurt totdat hij zich weer lostrekt;)). Ik weet dat er lakentjes zijn om hem "in te bakeren" maar daar beginnen we liever (nog?) niet aan. Alle tips zijn welkom haha!</p>
 
Mijn zoontje kroop met 8 weken hele bed door en bleef ook draaien. Toen geen slaapzak meer aangedaan en hem geen lakentje of iets gegeven. Ligt nu met alleen pyjama aan in bed en gaat prima. Slaapt hele nacht heerlijk door. Nu heeft hij het snel warm maar als die van jou dat niet heeft een iets dikkere pyjama misschien of er nog romper onder laten? Gaat hier perfect.
 
Hi, 
Heel herkenbaar. Ons zoontje sliep al vrij snel door en rond de 8 maanden begon die in de nacht ook te spoken. Het leek bij ons wel of kwam dit ook deels door alle ontwikkelingen die hij door maakte. De ene nacht sliep die door, de andere kon hij niet in slaap komen en weer een andere nacht was het feest vanaf een uur of 2/3. Uiteindelijk hebben we hem ook regelmatig bij ons in bed genomen, want dan sliep hij wel. Dit is natuurlijk niet altijd even prettig, maar op die manier hadden we beide rust. Zo net na zijn 1e verjaardag ging het al een stuk beter en nu slaapt hij gewoon weer door en ook op zijn eigen bedje. Ik heb ook niet het idee dat hij op dat moment dat hij bij ons sliep gewend is geraakt aan het bij ons slapen. We lieten hem altijd eerst in slaap vallen in zijn eigen bedje en als hij dan in de nacht toch wakket werd, dan pas bij ons.
Daarnaast zou je indd ook nog kunnen kijken of die het niet te warm of te koud heeft? Dat wil ook nog wel eens de reden zijn dat ze hier in huis wakker en onrustig zijn. 
Hopelijk slaapt jullie mannetje snel weer wat door en hebben jullie ook een goede nachtrust. 
 
Wij hadden dat ook met 8 maanden, leek wel alsof onze dochter niet meer kon liggen op haar buik, maar dan direct in kruipmodus ging. Kroop altijd met haar hoofd tegen bed aan en moest dan huilen. Duurde wel even (elke nacht is lang bij weinig slaap), maar na poosje ging het vanzelf beter. Wij hebben verder niet teveel veranderd, omdat we toch niet idee hadden dat het hielp. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan