Baby 8 maanden slaapt erg onrustig, honger?

<p> </p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoi allemaal,</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn baby van 8 maanden slaapt ‘snachts niet goed door. Dat heeft hij ook nooit gedaan eigenlijk maar ik sta nu echt om het uur naast zijn bed. Hij huilt niet echt maar moppert wel flink, gaat draaien (maar kan niet terug naar zijn rug) en zoekt zijn speen. Van half 7 (pyjamapapje) tot ong half 1 slaapt hij goed, daarna is het bal. Vervolgens is het om 5 uur klaar totdat hij rond 6 uur echt gaat huilen voor zijn fles. Dan gaan we hem halen. Nu vraag ik me af, zou hij snachts gewoon honger hebben? Hij krijgt al vanaf ong 4 maanden geen nachtvoeding meer. Overweeg nu om rond 2300 zijn pyjamapapje te geven in de hoop dat hij doorslaapt. <br /><br /></span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hij is overigens sowieso geen goede slaper, overdag maximaal 3 x 45 min. Verder is hij hartstikke vrolijk en gezellig!</span></p><p> </p><p style="text-align: right;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hopelojk heeft iemand advies!</span></p>

Hoi,
Ik zou hem niet wakker maken savonds voor een fles. Dan gaat hij daar aan wennen en dat afleren is heel moeilijk.
Je kunt hem dan beter om 1 uur een fles geven. Onze dochter heeft tot aan een jaar nog vaak snachts een fles gehad om weer te kunnen inslapen. Als de fles op was, ze een schone luier had en weer in bed lag was alles goed en sliep ze binnen 5 minuten weer.

De frustratie van niet terug kunnen rollen ken ik ook. Dat heeft zij ook een tijdje gehad. Oefen je op jullie bed met terug rollen? Als hij dat eenmaal onder de knie heeft dan is dat 'probleem' al opgelost.
Ook zit je precies in een slaapregressie. Kan me nog herinneren dat die echt een bitch was!
8 – 9 maanden
Deze slaapregressie wordt ook weer veroorzaakt door ontwikkeling. Het kruipen zet door en sommige kindjes trekken zichzelf naar een staande positie. Ook beginnen ze met categoriseren, de opstap naar het leren van taal. Omdat dit ook de leeftijd is dat je kindje begint te begrijpen dat niet alles hetzelfde is, speelt hier ook een nieuwe fase qua hechting. Rond de achtste of negende maand komt het derde dutje geleidelijk te vervallen.

Ohja nog een tip..
Probeer, wat er bij de slaapregressie wordt gezegd eens over te gaan naar 2 slaapjes.

Zo een overgang is ook een weekje even bikkelen.

Maar dan zie het slapen er ongeveer zo uit:
8:30/9 tot 10/11
13:30/14 tot 15:30/16

Onze zoon is nu 10 maanden maar is ook echt geen goede slaper. 
Hij krijgt nog regelmatig snachts een fles, de ene keer om 01:00, de andere keer om 04:00. Het ligt eraan wanneer hij wakker word. 
Hij moppert veel in zijn slaap, wij laten hem dan liggen. Als hij echt begint te huilen dan weten we dat die wilt eten en krijgt hij lekker de fles. 
Op het consultatiebureau raden ze het natuurlijk af, bij de kinderarts zeggen ze gewoon dat het erbij kan horen. Ik maak me er echt niet druk om, hij groeit goed en ooit zal die wel goed slapen haha. 
Heel veel succes!!

Dankjewel voor jullie reacties!
consultatiebureau zegt ook dat wakker maken niet zo slim is omdat hij dan went aan de voeding inderdaad.
Het is (weer) maar een fase (hoop ik haha).
Kijk het vanavond even aan! Dankjewel! 

Hier redelijk herkenbaar. Onze dochter is ongeveer 9 maanden en ook regelmatig wakker snachts en vroeg wakker. Net nu ze lekker doorsliep van 19-7.
Ik denk ook de slaapregressie. Het omrollen is hier ook, dacht al dat het aan haar lag.. gek om te zien dat ze het 'vergeten' is.

Terug
Bovenaan