baby 8 maanden = vit D???

 

Hoi

Heb even gekeken op mijn papier van het CB en daar staat bij 300 ml opvolgmelk hoef je geen vitamine D te geven, bij gewone melk dus wel.

Jij ook fijne kerstdagen!

Maaike mama van Danique 15-02-2005
 
Hallo,

Hopelijk fijne dagen gehad met kerst! Wij wat minder, Sigrid is al  3 dagen dood ziek met hoge koorts, snot  neusje en veel maar dan ook heel veel huilen.
Maar over tot je vraag. Sigrid is nu ruim 8,5 maanden en drinkt sinds een week haar laatste fles niet meer. Dit baarde mij toch wel wat zorgen, ze dronk dus tot een week gem. 450 cc tot 600 cc op een dag (3 flesjes van 200 cc). Op mijn CB papieren stond dat wanneer ze minder dan 500 cc drinken ze Vit D moet krijgen. Ik voor de zekerheid afgelopen vrijdag toch even gebeld met het CB. Bij die 500cc mag yoghurt en kaas (voor op brood) ook meegerekend worden. Ik kreeg het advies dat wanneer ze 300cc met flesjes melk had gedronken naast haar yoghurt/kwark en boterham met smeerkaas, ik gewoon 3 druppeltjes Vit D. moest geven.  
Vit. D is  gewoon extra  calcium voor sterke botten en tand. Wanneer ze hiervan te weinig hebben is dat op den duur niet heel erg goed voor ze. Wanneer je de  druppeltjes geeft, ookal krijgt ze voldoende binnen is er volgens mijn CB niets aan de  hand. Alle teveel aan  vitamines plassen ze namelijk zo weer uit. Dit geldt natuurlijk niet voor  een langere tijd, want dan gaat hun lichaam aan de hoeveel vitamines wennen en heeft het op den duur ook die hoeveelheid nodig.  
Ik heb ze dus gewoon in huis gehaald en als ik denk dat ze die dag "te weinig" binnen heeft gehad geef ik haar 3 druppeltjes op een theelepeltje voor  slapen gaan. Ik heb gewoon de olie genomen van Davitamon. Je hebt ook aquasum of  zo iets, dat is met anijssmaak. En bij de borstvoeding was Sigrid hier niet kapot van.

Wat mij wel een beetje zorgen baart en dat is niet alleen met jouw vraag, dat al die CB's in Nederland allemaal verschillende antwoorden geven. Het zou eigenlijk allemaal op een lijn gezet moeten worden, want dan zouden er een stuk minder onzekere moeders op het forum zijn...

Groetjes,


Petra
 
Terug
Bovenaan