Baby (8 maanden) wil niet meer slapen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze baby van 8 maanden wil sinds een paar weken niet meer gaan slapen s'avonds. Overdag is geen probleem maar s'avonds blijft ze maar huilen tot ik haar in mijn armen neem. Dan valt ze zo in slaap. Ze lijkt veel meer energie te hebben als ze moet gaan slapen. Meer mensen ervaring mee? </p>

Misschien overdag dutjes afbouwen. Volgens mij heeft een baby van 8 maanden 2 dutjes nodig overdag van in totaal 3 a 3,5 uur. S ochtends een uurtje en s middags 2 a 2,5. 

Doet ze overdag 2 of 3 dutjes? 
Rond die leeftijd kun je proberen over te gaan op 2 dutjes. Is in het begin even lastig maar daar moeten ze dan even doorheen en dan zijn ze s avonds vaak wel moe.
Of gewoon iets later naar bed in de avond, een half uur of uurtje later? Kan ook verschil maken. Baby's kijken nog geen klok, dus jij kan wel vinden dat ze bv. om 19:30 moet gaan slapen, maar misschien is ze nog helemaal niet moe genoeg?
En anders gewoon even uit bed en een kwartiertje later weer proberen. Doe ik ook wel eens, ik vind het onnodig om ze almaar te laten huilen. Een kwartier later vallen ze vaak wel lekker in slaap.

Terug
Bovenaan