Baby 8 mnd en onverwachts zwanger van 3e

<p>Hi allemaal! Ik ben heel erg in de war. Mijn oudste dochter is 9 jaar met mijn ex. Nu een dochter van 8 maanden met mijn huidige vriend. Ik heb altijd gezegd 2 kinderen en dan is het goed. Mijn zwangerschappen en bevallingen verliepen niet helemaal soepel en ben eigenlijk pas net weer hersteld. In mijn hoofd was het helemaal compleet. Nu zou ik afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden, maar werd het niet en voelde me niet echt top. Maar dacht dat komt vast door mijn korte nacht. Toch een test gedaan.. en een hele dikke 2e streep.  Mijn eerste reactie was ik heb van dag 1 gezegd dat ik het niet wil. 2 en meer niet. Maar nu raak ik steed ’s meer in de war. Mijn vriend wilt het graag. Familie om ons heen, steunen ons heel erg. Maar past zo niet in mijn hoofd, omdat ik daar altijd zo stellig in ben geweest.  Ben er verdrietig om. Had nog veel langer alleen van haar willen genieten. Gaat dit dan nog wel.. Ik geef nog borstvoeding, want ze weigert de fles. Moet ik nu stoppen. Kan ik wel mijn liefde en aandacht aan allebei geven. Pfff het moet echt nog landen en zo niet gepland. Ik bevat het gewoon nog niet..</p><p>Iemand dit ook mee gemaakt? Ervaringen?</p>

Gefelicteerd
Ten eerste ik geloof niet in opeens zwanger als je geen condoomgebruik gekrbruik word je zwanger ook al geef je borstvoeding kan je nog steeds zwanger worden
Daarnaast borstvoeding geven kan je nog steeds doen je borstel beginnen nieuw melk aan te kaken straks voor je ongeboren baby dan zal jou dochter van 8 maanden dat proeven en waarschijnlijk  niet lekker vinden  dan stopt ze vanzelf 
En dan toch langzaam de fles of iets anders aanbieden 
Blijf bij je zelf en je hart jij weet het maar voor 1 moeder is altijd liefde genoeg voor de kinderen.
Daarnaast in je hoofd had je al helemaal zo gepland en da  is het raar als iets anders gebeurt wen aan de gedachten ga de echo doen en beslis dan 

Hoi Kim, 
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik vind dat je vooral dankbaar moet zijn dat het jullie nog een keer is gegund. 
Klinkt een beetje hard maar, als je geen kindje meer had gewild dan zijn daar genoeg middelen voor om het te voorkomen. Ik geloof erin dat dit kindje graag bij jullie wil zijn.
2 kindjes borstvoeding geven gaat makkelijk! Heb ik ook gedaan. 
Voor de kindjes is het super leuk omdat ze qua leeftijd en belevingswereld dicht bij elkaar liggen?
Misschien moet je proberen dit kindje volledig te accepteren en dan te kijken of ke nog steeds maar 2 kindjes wilt?
Dat je vriend het graag wil houden is in ieder geval al fijn! Betekend dat hij er 100% voor wil gaan en dat je de aandacht dan dus ook kan verdelen.

Hoi Kim, 
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik vind dat je vooral dankbaar moet zijn dat het jullie nog een keer is gegund. 
Klinkt een beetje hard maar, als je geen kindje meer had gewild dan zijn daar genoeg middelen voor om het te voorkomen. Ik geloof erin dat dit kindje graag bij jullie wil zijn.
2 kindjes borstvoeding geven gaat makkelijk! Heb ik ook gedaan. 
Voor de kindjes is het super leuk omdat ze qua leeftijd en belevingswereld dicht bij elkaar liggen?
Misschien moet je proberen dit kindje volledig te accepteren en dan te kijken of ke nog steeds maar 2 kindjes wilt?
Dat je vriend het graag wil houden is in ieder geval al fijn! Betekend dat hij er 100% voor wil gaan en dat je de aandacht dan dus ook kan verdelen.

Hoi Kim, hier hetzelfde (alleen dan geen 1 van 9 jaar). Maar de 2e diende zich ook heel snel aan, oudste was 9 maanden en ik gaf nog bv.  
Oordelen over of het echt per ongeluk is, heeft geen zin. Ik snap dat het opeens kan gebeuren. 
Ik ga niet zeggen dat het niet pittig is, maar de jongste is nu 9 maanden en ik vind het heel leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten. De 1e periode was de draagzak mijn redding. Nu spelen ze allebei lekker op de grond. Soms ook al met elkaar. 
Heel veel succes! 

Het komt vast allemaal goed... Soms lopen dingen anders dan gepland... waarschijnlijk wanneer je je eerste echo hebt gehad ben je in een klap verliefd op je kleintje.
Hier ook een oudere dochter uit eerdere relatie (11 jaar) en een dochter van 6 maanden nu 8 weken zwanger van nr 3... ook heel snel achter elkaar.. niet persee bewust voor gekozen zo snel maar verder niks gedaan om het te voorkomen omdat het bij de 2de bijna een jaar duurde voor ik zwanger was.... ben er super blij mee, kunnen ze straks tenminste lekker samen spelen dat hebben dochter 1 en 2 nu niet met elkaar gezien het leeftijdsverschil 

Lastig hè, als je het zo anders had bedacht...
maar een zwangerschap duurt gelukkig 9 maanden!! En twee kinderen die veel aan elkaar hebben omdat ze weinig schelen, kan op langer termijn heel mooi zijn!!! 

dus geen paniek. Ook als je het bij de echo nog niet voelt als blij. Je hebt 9 maanden de tijd. Gun jezelf die tijd ook. Dan komt het goed, echt!!!

Ik heb het ook gehad. een zoon van 4 een dochter van 6 maanden en toen weer zwanger. 
Het is even pittig maar her komt best goed.

Terug
Bovenaan