Baby 8 mnd krijst bij oppas oma

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik deel dit verhaal omdat ik heek graag ervaringen en vooral oplossing zou willen horen voor ons probleem.</span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wij hebben een dochter van bijna 8 maanden oud. Vanaf het begin dat ik weer ben gaan werken breng ik haar 2 dagen per week bij mijn moeder. </span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Vanaf het eerste moment huilde ze daar best heel veel. Thuis is ze een hele chille baby. Slaapt goed, speelt tijden alleen in de box, niks aan de hand. </span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Het huilen bij mijn moeder lijkt steeds erger te worden. Ze krijst uuuuren achter elkaar. Zodra ik weer binnenkom is ze weer vrolijk.</span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">We hebben vanalles geprobeerd, ik ben dagen bij mijn moeder geweest om samen te wennen, hebben verschillende bedjes en boxen geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Wat kan ik doen? Begin behoorlijk wanhopig te worden. Deze situatie is voor zowel mijn dochter, mijn moeder als voor mij niet leuk! </span></p><p>Heel graag tips </p>

Huilt ze ook zo veel als ze met jouw moeder alleen bij jullie thuis is? Als dat beter gaat zou je daar mee kunnen starten zodat ze meer kan wennen aan het alleen zijn met oma. Ze kunnen dan samen misschien de tijd bij oma haar huis opbouwen.... 

Herkenbaar, maar dan bij de gastouder.
Onze zoon van 10 maanden huilde vanaf t begin meer dan normaal bij de gastouder en ook dit werd steeds erger. Op een gegeven moment begon hij al te huilen als hij haar zag.
Een kennis vertelde dat sommige baby's heel erg gevoelig zijn voor houding/uitdrukking. Misschien voelt je kindje aan dat je moeder gestresst is/bang is dat het weer huilen word (weet niet of dat zo is natuurlijk) 

We hebben besloten om een andere opvang te zoeken en hier is het vanaf dag 1 goed. Een paar traantjes als we hem weg brengen maar ook dit gaat steeds beter.

Idd misschien een idee om jouw moeder in jouw huis op te laten passen? Kijken hoe ze daarop reageert?
Of laat eens een vriendin of iemand anders een paar uur oppassen. Hoe reageert ze daar op? 
Hoe reageert ze als je moeder op bezoek komt of als er ander bezoek is ? Reageert ze alleen zo bij jouw moeder of ook bij andere mensen? Daar moet je eerst achter zien te komen.
En als het écht niet gaat, kijk eens naar een gastouder of kinderdagverblijf. Ik snap dat het het heel fijn vindt als je moeder oppast, maar soms werkt het gewoon niet door onverklaarbare reden. En idd, voor je moeder is het zo ook echt niet leuk oppassen. 
Kinderen voelen heeeeel goed spanning aan. Jij straalt waarschijnlijk uit dag je gespannen bent om haar naar oma te brengen, en je moeder is ook gespannen en dat pikt je dochter meteen op! 

Terug
Bovenaan