Baby 8 mnd nog steeds honger snachts

Hoi! Mijn zoontje van 8 mnd slaapt nog steeds niet door elke 5 uur heeft hij honger. (Dit is al vanaf het begin) papflessen e.d. Geeft geen verschil) iemand tips?
 
Is het echt honger of heeft hij troost nodig. Wij dachtte bij de oudste ook dat ze steeds honger had. Volgens het cb was het waarschijnlijk troost en raadde aan om de fles af te bouwen. We hebben een weekje over gedaan, toen begon ze wel door te slapen. Ze kwam in de ochtend een half uurtje eerder.
 
Op 8 maand zou een baby eigenlijk al behoorlijk lang moeten doorslapen en niet om de 5 uur naar een flesvoeding vragen. Als je baby ’s avonds goed eet (aardappeltjes met groentjes) zou hij een vrij verzadigd gevoel moeten hebben. Een flesje net voor het slapengaan zou voldoende moeten zijn om de nacht door te komen. Ik denk inderdaad ook dat het eerder een zaak is van aandacht of troost dan van grote honger. Misschien eventjes enkele nachten doorzetten om het je kleine kereltje gewend te maken.
 
Bedankt voor jullie reacties, ja heb geprobeerd om te troosten maar hij blijft het net zolang krijsen/gillen (geen huilen meer) tot hij een fles krijgt. Daarna slaapt hij wel meteen verder. De fles afbouwen? Steeds vroeger geven? Met minder ofzo?
 
 
 
 
 
Hoi W83,
Hoe oud was jouw kindje? Mijn meisje is 4 maanden en komt om 's nachts om de vier a vijf uur. Soms zit er ineens wel veel langer tussen. Ik denk ook aan afbouwen maar misschien ben ik te vroeg? Morgen afspraak op CB maar ben alvast benieuwd.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan