Baby 8 mnd overdag slapen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Een beetje wanhopige mama hier die t/m september thuis werkt en even geen uitweg meer ziet.</p><p>ons zoontje krijst ineens alles bij elkaar als hij overdag naar bed moet. Hij toont wel dat hij moe is (gezicht begraven, wrijven in ogen en gapen) maar eenmaal in bed en als we weggaan dan krijst hij de hele buurt bij elkaar. We gaan dan om de zoveel minuten even terug maar het krijsen houd aan. Na 30/40 min valt ie wel in slaap, maar dan is ie net zo lang aan het krijsen als slapen.</p><p>Is dit door verlatingsangst? Ik weet dat er niks medisch ofzo aan de hand is maar ik trek dat gekrijs echt heel slecht. Het gaat echt door merg en been en ik lig elke keer jankend op bed met kussens tegen mn hoofd.</p>

Hoeveel dutjes doet hij nog? Leg je hem niet te vroeg op bed?
Mijn dochter is 9.5 maand. Doet sinds ze 8 maanden is, nog 2 dutjes. Ze is rond 6.30 wakker, dan om 9.30 naar bed tot 11.00 en om 14.00 naar bed tot 15.30. Dan om 19.30 de nacht in.
Wakkertijd is dus 3 uur! Dit is ook wel normaal op deze leeftijd. Ik werk op een kinderdagverblijf en rond 8 maanden gaan eigenlijk alle kinderen over op 2 dutjes rond deze tijden! 
Misschien die je dit al hoor..? Als mijn dochter echt niet slapen wilt haal ik haar eruit en probeer ik het 20 minuutjes later weer. Meestal gaat het dan wel goed. Een baby zo overstuur laten raken die ik nooit, ook niet op mn werk.. Dan vallen ze overstuur in slaap en slapen ze ook niet relaxed! Liever even eruit en 20-30 minuten later weer proberen.
Gisteravond wilde mn dochter ook niet slapen. Ze was gewoon nog klaarwakker in dr begon 19.30. Om 19.45 heb ik haar weer eruit gehaald en ze heeft nog even beneden gespeeld (ze ging huilen en ik had al 4x de speen terug gegeven zonder resultaat) Om 20.15 nog 60cc melk gegeven in dr bed en toen sliep ze wel. Liever zo dan laten huilen, is mijn mening ;)

Hey! Ja die twee dutjes daar let ik wel al op maar hij begint dus om 8 uur of half 9 in de ochtend met gapen en ogen wrijven. Dan slaapt hij uiteindelijk wel weer 45 min tot een uur, en dan is hij om 12 uur weer moe. Meestal eind van de dag dus weer minder. Hij gaat om 19:00 naar bed en dat gaat ineens wel weer zonder gehuil (zo af en toe nog wel eens)

ik vind het enorm lastig want ik kan er geen peil op trekken, en ben ook wel bang dat als ik een dutje ga skippen hij overdag nog steeds maar een uurtje slaapt?

Misschien kan je om half 9 nog even een half uurtje wandelen ofzo? Dat je het wat rekt.. toen mijn dochter nog op 3 dutjes zat was het steeds ook maar een uurtje slapen en dan al snel weer in de ogen wrijven. Dus niet uitgeslapen. We zijn naar 2 slaapjes gegaan en nu slaapt ze 2 x anderhalf uur. Dus langer en is meer uitgeslapen.
ze slaapt nu van 09.30-11.00 en van 13.45 tot 15.30 ongeveer. Maar soms is ze sochtends al eerder moe en ga ik dus even wandelen of zet haar in de kinderstoel met wat te knabbelen, zo weer 20 min voorbij! 

Ja precies wat Samm zegt. Mijn dochter is soms al om 6.00 al wakker en dan wil ze om 8.30 eigenlijk ook alweer slapen. Wat ik logisch vindt, maar dat mag gewoon niet van me. Vind ik veel te vroeg. Want dan kom je dus niet uit met die 2 slaapjes. Ze mag er gewoon niet eerder in dan 9.15-9.30. 
Eigenlijk ga ik elke ochtend even wandelen om 8.30 tot 9.00. Dat vindt ze heerlijk. Daarna speelt ze nog even thuis en dan kan ze om 9.30 naar bed. Ik weet zeker dat ze om 8.30 ook al wel zou slapen, maar dat vind ik dus veel te vroeg dus rek ik het door een wandeling! 

Klinkt echt als verlatingsangst! Kun je weinig aan doen, alleen erin meegaan en laten merken dat je er wel nog bent. Is de zoveelste fase waar we door moeten . :)
Als je zelf het er ook zo moeilijk mee hebt, mag je écht naar je eigen gevoel luisteren en je kindje oppakken of gaan troosten. Ze hebben zelf écht nog geen tijdsbesef en 5 minuten kun net zo goed een eeuwigheid zijn voor ze omdat ze dat allemaal nog niet goed snappen.
Succes!

Dank je wel! Intussen gaat het wel weer goed! Hij slaapt soms 3 keer en soms 2 keer overdag. Soms nog wel even jammeren bij weglopen maar is al snel weer aan het spelen met zn knuffel of aan het omrollen. Uiteindelijk ligt ie dan ineens te slapen met zn armen in de lucht haha. Was inderdaad een kwestie van tijd :)

Terug
Bovenaan