Baby 8 weken drinkt al weken nauwelijks

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik hoop dat iemand hier ons kan helpen. Onze dochter van 8 weken oud drinkt al 4-5 weken slecht en het gaat steeds slechter. Ze vecht enorm tegen de fles (krijgt flesvoeding na maand bv geprobeerd te hebben met slechte productie die ze ook via fles kreeg) lees trappen, hoofd draaien, huilen, krijsen etc. Eerst kregen we er nog wel redelijk wat voeding in 75-100 per keer. We zijn sinds afgelopen dinsdag overgestapt op hero pepti op advies van de KA omdat ze ook uitslag in het gezicht kreeg en sindsdien wordt het eigenlijk alleen maar erger en drinkt ze met heel veel moeite rond de 50-60 per keer. Duurt dan ook snel 45-60 min. Ze groeit tot nu toe wel. De KA denkt niet dat er medisch iets mis is en zegt dat ze er overheen moet groeien. We zitten met de handen in het haar want dit kan niet lang goed gaan zo. Ze drinkt veel te weinig maar kunnen haar niet dwingen. Ze geeft ook geen honger signalen en is steeds enorm overstuur en slaapt daardoor ook slecht. </p><p>We hebben ook al diverse flessen en spenen geprobeerd.</p><p>Iemand tips?</p>
 
Dit is enorm herkenbaar !!Hiet ook drama’s met de flessen gehad.Verborgen reflux waar we ranitadine voor hebben gekregen en ook aan de pepti. Maar na een aantal weken was de pepti niet meer voldoende en zijn we over gezet op de neocate voeding !!Het ging allemaal moeizaam voordat ze ons echt serieus namen want ze groeide goed dus zou het allemaal wel mee vallen nou uiteindelijk groeide ze ook niet meer goed en toen werd het opeens toch wel serieus.Vreselijk he op deze manier flessen te moeten geven.  Je moet weer een afspraak maken hoor want een baby’tje hoort niet zo te drinken  
 
Klinkt idd als verborgen reflux! Geen ervaring mee, maar onze dochter heeft veel krampjes en tijdens het zoeken op internet heb ik ook heel wat over vr gelezen... Misschien kun je dit aan de arts voorleggen?
 
Hmmm ja verborgen reflux hebben we al meerdere malen aangekaart maar de KA is er van overtuigd dat dat het niet kan zijn omdat ze niet zuur ruikt en niet gaat huilen als je d'r plat neerlegd. Het is voor mijn gevoel gewoon wachten totdat ze niet meer groeit wat bij jullie dus gebeurde Chantal. Gaat het bij jullie nu wel beter?
 
Ons zoontje heeft verborgen reflux maar ruikt ook niet zuur uit zijn mondje. Hij heeft ooj alle signalen die je aangeeft, en nog meer.. wij werden na ziekenhuis opname ook niet serieus genomen maar ik heb gewoon doorgezeurt, ik zag toch echt dat er iets mis was! Je kan eventueel proberen om je voeding te verdikken met johannes broodpitmeel ( nutriTon). Eerst hrt minimale en na de voeding 10 min rechtop houden. Het kan wel zijn dat je een grotere drinkspeen nodig hebt afhankelijk van het soort fles. Bij ons ging op de avent flessen prina met speen 0 op de difrax moesten we een speen maat M zetten, gewoon zelf even proberen of je het erdoor krijgt :) Het is wel belangrijkom bij jbpm de fles niet te lang te laten staan, het wordt steeds dikker. Overal staat dat je jbpm niet mag geven zonder overleg met de kinderarts, ik had daar dus netjes op gewacht, maar de arts zei tegen me: tja protocollen he, maar het is vrij verkrijgbaar je mag het gewoon geven hoor. Bij ons hielp het minimale geven de eerste weken goed, ondertussen hebben we het opgehoogd, maar je moet dab wel even in de gaten houden hoe de ontlasting is. Bij ons gaqt het prima, maar bij veel jbpm geven kan het zijb dat je kindje verstopt raakt of juist aan de diarree. Ik zou gewoon aangeven bij de kinderarts dat je het probeert met jbpm, baadt t niet dan schaadt het niet, en mocht je kindje verstopt raken dan kan je KA vezels voorschrijven.  
 
Terug
Bovenaan