Baby 8 weken huilt bij voeding en drinkt te weinig

<p>Hallo Allemaal,</p><p>hopelijk iemand die mij wat wijsheid kan geven.</p><p>mijn dochter Liz is nu 2 maanden oud en dronk vanaf dr geboorte eigenlijk goed. Moesten wel een andere speen nemen in de fles omdat ze “slordig” dronk. </p><p>Ongeveer 3 weken geleden ben ik met haar naar het inloopspreekuur van het consultatie bureau gegaan omdat ze teveel en onrustig dronk. Ze nam 7 a 8 flessen per dag van 135 soms 150 ml en kwam om de 2 a 2,5 uur. I.o.m verpleegkundige zijn we gestart met Nutrilon forte. Dat ging 3 dagen goed maar daarna veel onrust en huilen tijdens de fles en dronk nu veels te weinig. </p><p>Vorige week weer een afspraak bij het consultatiebureau en omdat ze zoveel huilt tijdens haar fles werd er toch gedacht aan een koemelk allergie. (Tussen de voedingen door is ze een vrolijke tevreden baby. Slaapt goed en poept en plast goed) Dus nu krijgt ze Nutrilon Pepti sinds 4 dagen maar er zit nog helemaal geen verbetering in en soms drinkt ze nu maar 45-60cc per voeding. </p><p>Ik weet nu even niet meer wat we moeten doen en wat handig is.</p><p>iemand met tips of ervaring?</p><p>groetjes Leonie</p>
 
Klinkt deels als een bekend verhaal. Heel vervelend.
De smaak van Pepti is anders als de gewone Nurilon en daar zal je dochter aan moeten wennen. Om Koemelkeiwit allergie te bevestigen of uit te sluiten moet je helemaal koemelkvrij zijn. Het is even doorzetten. Als ze honger heeft eet ze echt wel. 
 
Klinkt deels als een bekend verhaal. Heel vervelend.
De smaak van Pepti is anders als de gewone Nurilon en daar zal je dochter aan moeten wennen. Om Koemelkeiwit allergie te bevestigen of uit te sluiten moet je helemaal koemelkvrij zijn. Het is even doorzetten. Als ze honger heeft eet ze echt wel. 
 
Bedankt voor je reactie!
hoelang duurde het bij jou voordat je kind gewend was aan Pepti? Ze lijkt het niet vies te vinden maar stopt gewoon met drinken en valt vaak in slaap.
maar als ze drinkt dan huilt ze echt alsof ze pijn heeft. Super vervelend
 
Hallo!
heeft je dochter geen last van reflux ?
hier precies het zelfde verhaal zit ook wel aan de speciale voeding maar ook aan de medicatie voor reflux en dikke haar voeding in.
 
 
De gewenning aan Pepti ging hier heel snel, dat komt denk ik omdat wij van de nutrigamen af kwamen. Die flessen wilde ze echt niet.
Het kan zijn dat de pepti niet voldoende kmeiwit vrij is en dat je nutrigamen of neocate moet geven. Die zijn verder verknipt/vrij van de kmeiwitten.
Het overtrekken kan bij reflux horen maar kan ook echt van de koemelk zijn. Ook reflux klachten kunnen duiden op kmeiwit allergie. Wij hebben tijdelijk maagbeschermer gebruiken,maar veel ziekenhuizen doen dit niet. Iedere baby heeft reflux en ze hebben reflux ziekte als ze niet meer groeien.
We zijn na de diagnose gestopt met de maagbeschermer en geen klachten meer gehad. Hopelijk gaat het al wat beter!
 
 
Terug
Bovenaan