baby 8 weken, wanneer laatste voeding

Hoihoi,

Ik heb een dochtertje van nu 8 weken.
Ze krijgt op dit moment 5 voedingen van 150 water en 5 schepjes. De laatste fles krijgt ze 180 water en 6 schepjes.
Het laatste flesje krijgt ze nu altijd rond 23.30 a 24 uur. we moeten haar hier echter voor wakker maken.
na het flesje van 19 uur gaat ze niet meteen slapen, meestal valt ze pas rond half tien in slaap.
s'ochtends wakker worden is nog heel verschillend. Ze wordt meestal tussen half zes en 9 wakker... erg verschillend dus.

wanneer geven jullie de laatste fles?
Ik ben bang dat als ik de laatste fles eerder ga geven, ze dan vroeger dan half zes komt... en dat zou natuurlijk minder zijn...

hoe gaat/ging dit bij jullie?
ben ik wel nieuwsgierig naar...

groetjes joyce
mama van Imari
 
Bij mijn oudste ben ik die laatste fles steeds een beetje eerder gaan geven (bijv iedere dag 15 min eerder), zonder dat dit dramatische gevolgen had voor het wakker worden in de ochtend.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het flesje om 21:00 uur te geven als je kindje nog wakker is. Ze slapen vaak beter als je ze niet wakker hoeft te maken, dat zou ik doen als je moeite moet doen om je kindje wakker te krijgen.

Het is een kwestie van uitproberen. Veel succes.
(maar ik zou er rekening mee houden dat het wellicht niet helemaal lukt, want 8 weken is nog best jong...)
 
Ik denk dat je blij mag zijn dat ze zo goed slaapt na de laatste voeding en ook al moet je haar er voor wakker maken ik zou er nog even niet mee rommelen. Ze geeft vanzelf aan als ze hem eerder wil denk ik. Ik geef zelf borstvoeding maar degenen die ik ken met een baby van dezelfde leeftijd (16 weken) krijgen ook allemaal 5 voedingen fles (en ik dan 5 borstvoedingen) ik denk dat ze die fles echt nog nodig heeft. Overleg anders even met het CB. Succes!
 
heyhey,

ja het is ook niet dat ik over wil gaan op 4 voedingen...
maar ik vind het zo sneu om haar savonds wakker te moeten maken...

Ze slaapt inderdaad goed ja, daar zijn we ook heel blij mee... :)

vandaag was ze om 5 uur wakker...
wel gek eigelijk he dat ze de ene keer na 5 uurtjes weer honger heeft en de andere keer na 9 uurtjes pas.. haha.. :)

groetjes joyce
 
maar als ze zo laat pas slaapt ' s avonds om 21.30 slaapt ze dan overdag ook heel veel dan?
ik heb een dochtertje van bija 10 weken die slaapt meestal 's avonds al voor half 8 en dan maak ik haar half wakker om 22.30/23.00 en dan drinkt ze de fles nog half slapend leeg en de volgende ochtend is ze om 7uur meestal wakker of net wat later.
maar zij slaapt overdag niet zo gek veel,denk dat dat wel scheelt! groetjes
 
hoi joyce, je mag echt blij wezen dat het zo goed gaat. Mijn dochtertje is 3 maanden en ik krijg met moeite de 150 per keer naar binnen. Ze slaapt sinds 2 weken door en komt dan rond 06.00 smorgens. Ze slaapt overdag niet heel veel maar savonds krijg haar niet in bed voor21.00/22.00. En dan krijgt ze ook de laatste fles, haar wakker maken heeft geen zin want ze drinkt de fles niet leeg.

Ik zou het gewoon nog even zo laten, je kindje is nog zo klein.
 
hoi hoi,

ik zou het nog mooi zo laten, mijn zoontje is bijna 3 maanden en we geven hem 5 x 180 cc plus 6voeding. ik maak hem voor de eerste en laatste fles altijd wakker. ik begin de dag tussen 6 en 7u en eindig de dag rond elf uur savonds. hij drinkt alle flessen helemaal leeg dus ook al moet ik hem wakker maken hij heeft het dus nog wel nodig, anders dronk hij het niet. vooral als het warm is zoals de afgelopen week zou haar nog gewoon 5 flessen aan blijven bieden.
ik moet volgende week naar het cb en dan ga ik overleggen dat we na de vakantie de laatste fles mogen afbouwen en dan overdag meer mogen geven. ik denk dat hij de 6 kilo grens al ruim gepasseert is dus dan zou hij er zo langzamerhand zonder kunnen. wij hebben bij de oudste trouwens de laatste fles 1x in de drie, vier dagen met de 30 cc verminderd maar wel gewoon op hetzelfde tijdstip gegeven. tot hij ongeveer op 60 cc zat zijn we gestopt en rond die tijd kreeg hij ook zijn eerste hapjes. hij was toen 5-6maanden.

succes ermee
 
Terug
Bovenaan