Baby 9.5 maand problemen slaap:

<p>Wie kan mij helpen of herkent zich in mijn verhaal?</p><p>Ons meisje heeft nooit problemen met slapen gehad... De laatste 1.5 week zijn daar in tegen drama. Ik word er onderhand gek van en ben radeloos wat nog te doen... Heb van alles geprobeerd, op goed bedoelde adviezen vanuit en rondom huis; Troosten, terug leggen, negeren tot ze in slaap valt, nog even laten spelen, opnieuw proberen... Het werkt niet.</p><p>Ze doet normaal een ochtend slaapje, middagslaapje en om 7 uur gaat ze naar bed. Echter zodra ik haar nu op bed leg, gilt ze alles bij elkaar, voorheen was dit nooit een probleem. Ik snap er niets van. Er is niks geks gebeurt, zover ik weet... Maar slapen; Ho maar.  Vanmiddag werd ze nadat ze 20 min. Eindelijk lag te slapen, wederom helemaal overstuur wakker; Ontroostbaar. Ben met haar samen op ons bed gaan liggen, waarna ze wel in slaap viel bij mij. Als ik haar op haar eigen bed leg waar ze altijd slaapt, staat ze eigenlijk direct weer op en begint met heel hard huilen, tot helemaal overstuur zijn toe. Dit maakt mij verdrietig, want zo wil ik haar natuurlijk niet zien, maar weet ook niet zo goed meer wat te doen of dat dit tijdelijk een fase is. Overdag speelt ze heel lief, ze komt wel vaak bij me maar merk verder niets aan haar. Eet, drinkt goed. Geen tandjes. Helppp</p>
 
Dit klinkt idd als een fase. Ons zoontje heeft er ook een aantal dagen last van gehad. Wij zijn na 2 dagen echt rommelen met de nacht naast het bed gaan zitten en over bolletje rug ofzo aaien en zachtjes fluisteren mama/papa is bij je  ga ma lekker slapen. dit wel in zijn eigen bedje gedaan zodat hij nu weet dat ie zonder hulp in slaap kan vallen. nu wordt hij af en toe hysterich wakker omdat hij droomt ma valt nu na 10 minuten wel weer in slaap. Is inmiddels bijna 2. Soms wel zielig zo te laten huilen ma zodra ik na hem toe wil lopen ligt hij weer in slaapmodus 
 
Ze blijkt inderdaad last te hebben van verlatingsangst. Ze valt alleen in slaap bij mij, op mijn borst. Als ik haar in bed leg en er naast ga zitten en over haar bolletje of rugje aait, gaat ze als nog staan en hysterisch huilen. Als ik haar meerdere malen terug leg, exact hetzelfde maar dan nog harder. 
Afgelopen nacht wel in dr eigen bed geslapen, door er slapend terug te leggen... Maar vandaag werd ze bij iedere poging overdag wakker met hard huilen en staan tot gevolg. 
Hebben jullie nog goede tips? 
 
Mijn zoontje sliep ook heel slecht rond die leeftijd. Als wij bij hem wegliepen leeek hij telkens wakker te worden van de stilte. Ik ben begonnen met het gebruiken van witte ruis. Er is een artiets op Spotify en Apple music die ik altijd gebruik. Het heet Sounds that make my baby sleep. Het zijn playlists met huiselijke geluiden. Zo klinkt het toch alsof er iemand bij haar is terwijl jullie zelf ook wat slaap kunnen inhalen. Ook hebben ze een nummer met het geluid van een auto ritje. Hier val ik zelfs graag mee in slaap. MAJOR HELP. Ik hoop dat je er iets aan hebt! https://open.spotify.com/artist/5BD1SLx95hHAUe8NFixDqx?si=a_X6Ati1R7ujTr3YYOjnoA
 
Terug
Bovenaan