Baby 9 maand en fietsen

<p>Ik ben nieuwsgierig wanneer zijn jullie gaan fietsen? Onze dochter is nu 9 maand en 7 kg ik hebben een mama fiets gekocht met bobike zitje voor en achter.maar nu lees ik dat het vanaf 9 kg is... ze zit goed rechtop zelf, volgens de artsen is het een sterke dame. Zijn er hier mama’s die ervaring hebben met een wat lichtere kindje en wanneer gingen jullie fietsen? </p>

Het gaat erom dat ze zelfstandig tot zit kunnen komen. Mijn dochter kan dit sinds vorige week en is ruim 9.5 maand. Zondag voor het eerst gefietst, klein stukje!

Dat was ook mijn twijfel mijn zoontje was te zwaar voor voorop maar te jong voor achterop. Mij is toen verteld dat je naar de ontwikkeling van je kindje moet kijken dus niet naar gewicht of leeftijd. Als je aangeeft dat je ze goed rechtop kan zitten dan zou ik zeggen dat je haar best voorop de fiets kan vervoeren 

Ik ging met m'n dochtertje fietsen toen ze 8.5 maand was. Qua gewicht was ze ook te licht, maar ze bleef goed zelf zitten. Begonnen met kleine stukjes en dat langzaam uitgebreid. Zo kon ze ook wennen aan de hobbels enz. 

met de oudste al met 6.5 maand haha. Gewoon alleen hele korte stukjes. De jongste is nu 7.5 maand en gisteren voor t eerst een half uur gefietst. Ging prima! Met 9.5 maand kan dat prima hoor, je kindje kan toch al goed zelf zitten en zit ook in de kinderstoel? Dan kunnen ze ook mee op de fiets.

Hier ook al rond 6/7 maanden begonnen. Geen idee hoeveel ze woog, maar ze kon rond 6 maanden al goed zelfstandig zitten dus daar heb ik naar gekeken. Ik vond het heerlijk om te fietsen! 

Wij zijn begonnen met 6,5 maand. Hij kon al goed zelfstandig blijven zitten. Niet meteen de allerhobbeligste wegen, maar ging prima! Hij is nu 7,5 maand en we fietsen bijna dagelijks (nou ja, nu even wat minder natuurlijk).

@cvb ja ze zit ook in de kinderstoel hebben er wel verklein kussen in? had haar laatst al even in de voor fietsstoel geplaatst om te kijken of ze er in paste en met de tuigjes op strakste stand vond haar er toen losjes in zitten vandaar mijn twijfels bedankt allemaal voor jullie reactie ?binnenkort als de situatie verbeterd is maar eens proberen klein stukje

Terug
Bovenaan