Baby 9 maanden eet geen brood

<p>Goedenavond!Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...Mijn zoontje van 9 maanden krijgt al vanaf 6 maanden een boterham smiddags.In het begin ging het redelijk maar ineens begon hij steeds te braken en kokhalzen,verslikt zich met overgeven als gevolg.Kleine stukjes brood met boter stop ik in zijn wang zodat hij het eerst wat zacht kan laten worden in zijn mondje,korstjes t maakt niet uit na een paar stukjes geeft hij over en gooit hij zijn hele maaginhoud eruit?.Heb het een tijdje gelaten omdat ik dacht dat hij er gewoon nog niet klaar voor was.Maar nu zijn we 3 maanden verder en lukt het nog steeds niet.Ook wil hij niets met stukjes eten dan gebeurt er het zelfde...potjes van 6 maanden gaat prima en heeft hij graag en zo op maar die van 8 maanden krijgt hij niet weg.Iemand tips of ideeen?Op het cb zeggen ze gewoon blijven proberen maar ik zit elke dag met angstzweet in mn handen dat hij niet gaat overgeven.Ik kan hem moeilijk tot zijn 18e gepureerd eten blijven geven?</p>
 
Hallo, 
misschien even langs de huisarts gaan om keelamandelen te checken? Als deze vergroot zijn kunnen ze daar ook last van hebben tijdens het eten met name vaster voedsel. 
 
Succes! 
 
Mijn oudste had het ook. Brood wat minder, die doopte we eerst in het water, dan is het makkelijker te eten. Bij de potjes duurde het heel lang tot ik een video van nutricia zag voorbij komen. Je kunt het beste met fruit beginnen. Je doet een van de stukjes op het lepeltje. Als hij gaat eten doe je dan de kauwbewegingen voor. Dit doe je met een paar stukjes en dan kun je het opbouwen. Toen onze dochter echt haar fruitpotje op kon, hebben we het precies hetzelfde gedaan met de groentepotjes. Ze was ruim 10 maanden toen het eindelijk lukte.
 
Niet te druk maken om die potjes. Als hij hier een potje kreeg, dan wilde hij ook alleen die van 6 maanden. Potjes met stukjes ging hij uitspugen. Vond hij echt niet lekker. Tot hij  met de pot mee begon te eten, ging ik  zijn eten steeds minder fijn malen. Nu is hij 1.5 jaar en een hele makkelijker eter. En maalt stukjes hem niks meer uit.
Brood was hier altijd heel wisselend. Soms at hij er 2 op en soms bijna niks. Heb me er nooit druk om gemaakt en er vooral geen strijd van maken. Ze moeten er soms zo aam wennen of dan komen er weer tanden door
 
Hier precies hetzelfde probleem dochter is 9,5 maand en brood gaat er slecht in. De vind het intressant om lekker in te kneden en tig keer in en uit haar mond te doen maar echt kouwen en eten Ho maar.  Als er stukjes in haar potje of avondeten zitten eet ze ook minder goed. Kauwen duurt mevr te lang en als ze honger heeft is ze niet blij probeer er echt de tijd voor te nemen. Ze heeft er wel veel tanden bij gekregen de afgelopen tijd wat ook niet helpt. 
Als er nog tips zijn om brood op een andere manier aan te bieden hoor ik het ook graag! Ik heb gedoopt in melk geprobeerd met boter beetje pindakaas. Zelf mee eten zodat ze mij ziet kauwen. Zacht bolletje, harde korst allemaal geen succes.
 
Terug
Bovenaan