wij hebben PRECIES hetzelfde gehad. Ook letterlijk alles geprobeerd en niets hielp meer. Ik had elke keer trucjes om ons dochtertje is slaap te laten vallen; inbakeren, toen mocht dat niet meer ivm omrollen toen wiegen,toen werkte dat niet meer, fles in bed geven omdat ze altijd in slaap viel tijdens de fles, toen werkte dat niet meer etc. Ik wist het echt niet meer wat ik moest doen en ik ben helemáál niet van het laten huilen / krijsen maar als je echt alles geprobeerd hebt heb je niet echt een keus.
Ik las zoveel verschillende meningen over het "laten huilen" op internet zoals; "wie laat zijn kind nou huilen op zo'n jonge leeftijd, de enige reden dat ze stoppen met huilen is omdat ze geaccepteerd hebben dat er niemand komt en het kindje het opgeeft omdat het zó oververmoeid is van het huilen en uiteindelijk in slaap valt. Nou nou chapeau hoor!" En zo nog véél meer van zulke verhalen alsof je een horror moeder bent als je dit doet....
Maargoed.. uiteindelijk dacht ik ook van; als er écht wat is moet mijn kindje weten dat ik er ben.. maar als ze gewoonweg niet WIL slapen terwijl ze wel heel moe is ben ik ook maar egoistisch als ik het niet uitprobeer omdat ik het ZELF vervelend vind om me zo te voelen.. vooral omdat ik ook geen andere optie meer zag ben ik het toch gaan proberen om haar te laten huilen. Eerst alles gecontroleerd;temperatuur,tandjes,schone luier,honger etc.. als dat allemaal goed was liet ik haar huilen. Eerst idd na 5 min gaan kijken toen na 10 toen 15 etc. Dit heeft 3 dagen geduurd. De ergste dag was dag 1:totaal 1 uur en n kwartier gehuild, dag 2 3 kwartier, dag 3 20 min en sinds dien gaat ze gewoon lekker slapen. Ook heb ik n ritueel toegepast. Door elke dag hetzelfde te doen voor het slapen weet ze gewoon wat er gaat gebeuren. Smiddags geef ik eerst 2 boterhammen en bekertje diksap, dan doen we samen de gordijntjes dicht en zet ik t slaapmuziekje aan en t lampje van nijntje. Vind ze echt leuk en wil zelf aan het touwtje trekken van t muziekdingetje. Doe ik n schone luier aan en slaapzakje. Als ik haar in bed heb gelegd trek ik nog n keer aan het touwtje en geef ik n kusje en doe ik de deur dicht. Ik loop daarna meteen aan en blijf niet meer te lang hangen... savonds doe ik hetzelfde maar dan doe ik haar nog even in bad n uurtje na het eten en krijgt ze nog n flesje (niet in bed!) En dan doen we hetzelfde en het gaat supergoed.
Ook met dat flesje snachts.. heeft je kindje het niet te koud? Hier is het nu 30 graden op haar kamertje en ik had alleen n pyjamatje aangedaan. Omdat ik dacht dat ze het te warm kon hebben heb ik getemperatuurd en had ze een temp van 35,4! Ze had het gewoon ijskoud. Snap niet hoe dat kan met een temp van 30 graden op de kamer maar nu ik haar snachts gewoon toch een slaapzakje aandoe slaapt ze lekker door. Als ze écht een fles wil en verder niks aan de hand is zou ik gewoon een klein flesje maken. Ik deed eerst ook m volle fles snachts maar omdat ze er ook elke keer om vroeg heb ik wel gewoon 180 water gedaan maar wel maar 4 schepjes melk ofzo, toen 150 water en 3 schepjes etc. Ik dacht zo went haar lichaampje er ook aan dat die niet elke keer echt voeding binnen krijgt en slaapt ze misschien uiteindelijk toch door. Dit heeft hier ook gewerkt. Ook heb ik uiteindelijk gewoon geprobeerd om het kleine ritueeltje te herhalen snachts zoals nijntje lamp en muziekje,schone luier, tempen etc.. en drna weer in bed gelegd en gegaan met muziekje aan. Dat werkte ook en nu is die fles snachts helemaal weg...
Lang verhaal zeg haha. Hopelijk heb je er iets aan