Baby 9 maanden klaarwakker

<p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 25px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Hi!</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 15px; line-height: normal; min-height: 20px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 15px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Onze dochter is 9 maanden en is tot twee maanden geleden een voorbeeldige slaapster geweest. Sinds die tijd wordt ze geregeld om 04:00 wakker en is dan ook klaar wakker, dan duurt t geregeld anderhalf tot twee uur voordat ze weer gaat slapen. In t begin moesten we haar echt gezelschap houden maar nu ligt ze gerust een uur te kletsen in bedje. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 15px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">We zijn van drie naar twee slaapjes gegaan en overdag is ze super vrolijk. We houden haar slaap tijden bij, maar al slaapt ze twee dagen precies hetzelfde dan nog kan ze de ene nacht wel en de andere nacht niet doorslapen. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 15px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Eerst dacht ik aan een slaapregressie, maar nu twee maanden later denk ik niet dat dit het is. Iemand ervaring en/of de gouden tip ;) Dnak jullie wel! </span></p>

Waarschijnlijk gewoon verwerken van de prikkels en ontwikkeking van overdag. Onze zoon had hier ook last van. Hoefde we ook niet te troosten maar je wordt er wel wakker van idd. Bij ons was het met maand of 2 wel over denk ik. Hij moest leren weer zelf in slaap te vallen

Met 16 maanden nog altijd de een voor de andere nacht waarbij hij soms 1 a 2 uur wakker is en niet wil slapen. Hoort er nu eenmaal bij.. dan slaapt hij weken door en dan wordt hij weer weken aan een stuk wakker.

Kan nog een staartje van de 8 maanden slaapregressie zijn! 
Kijk of er geen sprake is van oververmoeidheid, voldoende voedselinname overdag, licht/geluid, etc.
Het 2-3-3 ritme werkt meestal erg goed voor deze leeftijd. Soms zelfs al 2-3-4. Dit zijn de tijden dat je kindje wakker is tussen de slaapjes. Heb je dat al geprobeerd? 
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach
Liefs, Merel

Terug
Bovenaan