Baby 9 maanden maar nog altijd s nachts wakker voor speen

<p>De naam van de topic zegt het al een meisje die nog steeds elke avond/nacht onrustig slaapt ze gaat altijd heel makkelijk en prima naar bed en slaapt meestal ook heel snel. Alleen het blijft zo dat we echt best vaak haar speen moeten geven omdat ze met regelmaat wakker word! Gebeurt dit bij andere ook nog met een baby van 9 maanden?</p><p>Want bij de mensen om mij heen is dit allemaal onbekend en zeggen allemaal neeeee dat was allang niet meer toen.</p><p>Dan ga ik denken doe ik dan wat verkeerd?</p><p>Pas ging het opeens een weekje goed en toen werd ze ziek en was het helaas weer over. </p><p>Mij weet dat er weinig aan te doen zal zijn maar ben wel benieuwd hoe andere ermee om gaan!</p>

Wij hebben er een hydrofiel doeken aangeknoopt en m'n zoon geleerd dat daar z'n speen aan zit. Hij pakte hem toen zelf.

Je bent niet alleen.
Mijn dochtertje van 9,5 maand komt ook nog met regelmaat. Ik denk dat de keren dat ze heeft doorgeslagen op 2 handen te tellen is. Ze heeft geen speen, maar wel mamahonger. Eerst dacht ik dat ze honger had en dat ze wel door zou slapen wanneer ze hapjes kreeg. Toen dacht ik dat het wel over zou gaan als ze 6 maanden was. Nu hoop ik dat ze doorslaapt als ze een jaar is. 
De afgelopen maanden is ze ziek, dubbele oorontsteking die maar niet over wil gaan. Maar denk niet dat ze anders had doorgeslapen. 
Mijn zoontje sliep na 6 weken door. Ik zal het moederschap wel verleerd zijn in tussentijd. 

Mijn dochter van 17 maanden wordt ook nog wel eens wakker omdat dr speen kwijt is hoor.. ze is nu wel oud genoeg om er zelf naar op zoek te gaan, maar vaak valt ie op de grond en dan is ze hem toch echt kwijt. Ik leg s avonds altijd al 3 spenen in dr bed en bouw de spijlen vol met knuffels, maar toch liggen ze om 4.00 s nachts alle 3 op de grond naast haar bed..  hoort er gewoon bij denk ik. T is handiger als ze de speen niet nodig hebben met slapen, maarja wat doe je eraan...

Het is ergens toch altijd fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die daar last van heeft ( niet dat ik het leuk vind dat jullie eruit moeten hoor )
Ik vind ook wel dat het steeds vaker gebeurt dat ze wel een uur achter elkaar in de weer is s nachts en dat was eerst nooit. Komt denk ook door de verkoudheid die ongeveer vanaf december aanwezig is!
Heeeel herkenbaar dat je elke x denkt vanaf dan en dan zullen ze vast slapen en ik heb hem ook ingezet op met 1 jaar !
Maar ja ga maar nergens meer vanuit!
Was vannacht ook weer geen fijne nacht hier bah

Terug
Bovenaan