Baby 9 maanden nog niet naar buik rollen

<p>Ons meisje van 9 maandjes is in haar grove motoriek niet zo snel..</p><p>Ze kan wel van buik naar rug rollen maar dit vertikt ze vaak terwijl ze het wel kan. Maar van rug naar buik draaien doet ze nog steeds niet.. ze draait dan op haar zij maar verder komt ze niet. Ook niet door haar uit te lokken dmv speeltjes. Als ik haar help gaat het vrij makkelijk maar heb het idee dat ze het gewoon echt niet leuk vind. </p><p>Ze kan stevig zitten maar ook niet zelfstandig dus ik leg er zoveel mogelijk op haar buik. Sinds een paar dagen doet ze wel pogingen om haar billen omhoog te gooien en schuift dan naar achter. </p><p>Zou het kunnen dat ze het rollen over gaat slaan en straks in 1x gaat kruipen? Ik maak me er soms wel eens zorgen over dat ze niet zoveel doet. </p>
 
Mijn zoon was ook minder snel dan de meeste met 12 maanden buikschuifde hij en pas met 14 maanden kruipen en bij 18 maanden lopen. Nu is hij tweeënhalf en spreekt al hele zinnen in twee talen terwijl de meeste leeftijdsgenoten dit niet kunnen. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Ik zou me niet druk maken zolang ze goed eet,drinkt, groeit en alert is
 
Maak je geen zorgen , maar dat heb ik ook gedaan.. me zoon was ook een beetje traag met zijn grove motoriek. Hij wou nooit op zijn buik en omdraaien deed hij ook niet, het was altijd huilen. Hij kon het wel het omdraaien maar wou het gewoon niet. Toen hij 9 maanden was deed hij nog steeds niks ook geen poging om te kruipen. Na 10 maanden ging alles heel snel bij hem toen begon hij te kruipen en zich op te trekken langs meubels. En met 12 maanden en 2 weken liep hij zelfstandig. Dus het kan nig allemaal komen en ook heel snel gaan!
 
Terug
Bovenaan