Baby 9 maanden nog steeds avond+nacht voeding

<p>Hoi,</p><p>Mijn baby van 9 maanden slaapt nog steeds niet door </p><p>De avond fles is meestal rond 21.00/22.00 en hij wordt uit zichzelf wakker. Als we hem dan niet geven of troosten is het krijsen. Daarna valt hij in een diepe slaap.</p><p>En snachts komt hij vaak tussen 2.00/3.00. hij heeft wel af en toe door geslapen maar helaas is dit voor korte duur.. </p><p>Ik heb al van alles geprobeerd. laten huilen. Troosten. Overdag meer voeding te geven. Niks helpt!</p><p>Iemand tips ?! </p>

En wat ik me ook af vraag is of ik de enige ben ? ik hoor altijd van iedereen dat ze hier geen last van hebben. Normaal gesproken hoort een baby ook van deze leeftijd door te slapen?

Ieder kind is nu eenmaal anders. En de een slaapt eerder door dan de ander. En iedereen heeft altijd de “beste” adviezen want mijn kind sliep toch al door met 10 weken...
de enige tips die ik zou aannemen zijn van het consultatiebureau. Zij kennen en groei en voedingsschema van jouw kind. En de een heeft wel lang een nachtvoeding nodig en de ander niet. En waar het aan ligt? Joost mag het weten ??‍♀️
onze meid is ook lang snachts nog gekomen voor een voeding. En op een gegeven moment was het niet meer iedere nacht en zonheefr ze het zelf afgebouwd. Ik heb het late gebeuren.. als ze zich meld dan zal ze het wel nodig hebben. Ze kreeg volledig bv. Weet overigens niet of daar echt veel verschil in zit. Fles of bv. 

maar als ik je een tip mag geven ga niet zomaar dingen veranderen en neem even telefonisch contact op met het consultatiebureau. 
maar dat is mijn advies ?

hoi ,

ik zal vooral niet teveel naar andere kijken. Elk kindje is anders. Mijn meisje van 9 maanden heeft misschien 10x langer geslapen dan 4 uurtjes achter elkaar. Ik ga er elke nacht nog minimale 2x uit. Het is zwaar maar ik denk dat accepteren het beste is.

succes :)

Die van ons kwam met 9 mnd ook nog elke 3u, ook in de nacht. Dat is bij borstvoeding echt niet gek!
En aangezien kinderen volgens mij biologisch wel hetzelfde zijn, of ze nou kunst of mama melk krijgen, zou ik me niet te druk maken!
Hij bouwde het vanzelf af, kwam steeds minder en ging rond de 11mnd steeds vaker langer en door slapen :).

Is niet gek hoor.. gewoon een klein flesje geven en hop, gauw weer doorslapen. Het gaat echt een keer over. Maak het jezelf niet te moeilijk door je baby te laten huilen en dan slaapt niemand meer.
Mijn oudste dochter had tot 10 maanden ook nog bijna elke nacht een voeding nodig.  Mijn jongste dochter is nu 8.5 maand, slaapt sinds 1 week ineens door zonder voeding (behalvw vannacht haha, toen wilde ze om 3.00 écht ff drinken) Maar het is 6 nachten goed gegaan. Dan sliep ze van 23.00-6.15 zonder voeding, dat is doorslapen voor mij!!! Dan moest ik nog wel 2x een speen geven in de nacht, maar in ieder geval geen flesje. Maar afgelopen nacht wilde ze dus wel een flesje.
We hebben ook niks anders  gedaan waardoor ze ineens ging doorslapen, blijkbaar was ze er een week geleden ineens aan toe. Dit kun je niet afdwingen. Elk kind is anders. Ouders van wie de kinderen heerlijk doortukken komen met veel advies en tips, maar doorslapen heb je écht niet altijd volledig in de hand. Papflessen, flessen ophogen, meer vaste voeding etc.. niks helpt als jouw kindje besluit gewoon nog ff wakker te worden s nachts. Daar doe je niks aan hoor.
Ook als je kindje ouder wordt, zal hij nog wakker worden s nachts. Niet meer perse altijd voor een voeding, maar bv. wel verlatingsangst/dromen/bang in het donker etc. Mijn oudste dochter van 2.5 jaar lag vannacht om 4.00 ook ineens keihard te gillen, ze had gedroomd... dus het is altijd wat, ook als ze ouder worden ;) 

Is niet gek hoor.. gewoon een klein flesje geven en hop, gauw weer doorslapen. Het gaat echt een keer over. Maak het jezelf niet te moeilijk door je baby te laten huilen en dan slaapt niemand meer.
Mijn oudste dochter had tot 10 maanden ook nog bijna elke nacht een voeding nodig.  Mijn jongste dochter is nu 8.5 maand, slaapt sinds 1 week ineens door zonder voeding (behalvw vannacht haha, toen wilde ze om 3.00 écht ff drinken) Maar het is 6 nachten goed gegaan. Dan sliep ze van 23.00-6.15 zonder voeding, dat is doorslapen voor mij!!! Dan moest ik nog wel 2x een speen geven in de nacht, maar in ieder geval geen flesje. Maar afgelopen nacht wilde ze dus wel een flesje.
We hebben ook niks anders  gedaan waardoor ze ineens ging doorslapen, blijkbaar was ze er een week geleden ineens aan toe. Dit kun je niet afdwingen. Elk kind is anders. Ouders van wie de kinderen heerlijk doortukken komen met veel advies en tips, maar doorslapen heb je écht niet altijd volledig in de hand. Papflessen, flessen ophogen, meer vaste voeding etc.. niks helpt als jouw kindje besluit gewoon nog ff wakker te worden s nachts. Daar doe je niks aan hoor.
Ook als je kindje ouder wordt, zal hij nog wakker worden s nachts. Niet meer perse altijd voor een voeding, maar bv. wel verlatingsangst/dromen/bang in het donker etc. Mijn oudste dochter van 2.5 jaar lag vannacht om 4.00 ook ineens keihard te gillen, ze had gedroomd... dus het is altijd wat, ook als ze ouder worden ;) 

Mijn dochter van 8 maanden (1 mei is ze 9 maanden) ook! Heel soms geen flesje, maar bijna altijd. En ze slaapt ook nooit een hele nacht door. Je bent niet de enige :) en ik vind het weer fijn te lezen dat ik dat dus ook niet ben, want het is wel zwaar..

Terug
Bovenaan