baby 9 maanden slaap overdag

<p>Dag allemaal,</p><p><br />Een altijd vrolijke, makkelijke, gezellig meid van 9 maanden heb ik in huis. Eigenlijk al sinds haar geboorte zijn de slaapjes overdag een strijd... Lange tijd dacht ik dat er wel een stijgende lijn in zat en het goed zou komen, maar we hebben op het moment weer een nieuw dieptepunt bereikt.</p><p>In de ochtend en in de middag doet ze een slaapje. Inslapen gaat gepaard met veel huilen, gemiddeld zo'n 10 minuten hysterisch huilen en dan valt ze in slaap. Meestal is ze na 30 minuten weer huilend wakker en slaapt niet verder (ook niet met mijn hulp). </p><p>Ik heb het idee dat ze meer slaap nodig heeft dan dit... Chagrijnig of hangerig is ze echter nooit. Duidelijke slaapsignalen geeft ze ook niet meer... Gekke is dat ze bij gastouder en oma's vaak wel wat langer slaapt. We hebben de hele verdieping boven open, ook naar beneden toe. Binnenkort gaan we aparte kamers maken, ik hoop dat dat voor rust zal zorgen.</p><p>Ik lees hier veel over jongere baby's, maar heeft iemand ideeën om te proberen bij een kindje van 9 maanden?  Dank!</p>
 
Bij ons werd het rond de 9/10 maanden ook erg onrustig met slapen overdag. Ik heb hier toen de tip gekregen om 2/3/4 ritme aan te gaan houden. Dit heeft ons echt super goed geholpen. Daarnaast sliep ze in de ochtend erg lang waardoor ze haar middagdutje begon te weigeren. Nu maak ik haar na max 1,5/2 uur (ligt eraan hoe laat ze wakker wordt in de ochtend) wakker en slaapt ze in de middag nog n uurtje.
 
Terug
Bovenaan