Baby 9 maanden slaapt niet meer

<p>Dag allemaal, ik zit met mijn handen in het haar betreft mijn dochtertje van 9 maanden. De laatste tijd slaapt ze ‘s nachts ontzettend slecht. Lees: rond 1 uur wakker huilen, schreeuwen, opstaan en vasthouden aan bed, niet meer terug willen slapen. Soms lijkt ze weer in slaap te vallen, maar is ze ondertussen super onrustig in haar lichaam en voor je het weet weer wakker. Ik probeer haar vooral in bed te houden maar als ze zo lang blijft huilen haal ik haar er soms uit (i know, niet de bedoeling maar ach dat gehuil..). Maar ook dan blijft ze super onrustig. Ze is nu net in slaap gevallen. Ik zit zo met mijn handen in het haar. We zijn nu ruim 2 weken verder en hebben geen één nacht fatsoenlijk geslapen. Wie o wie herkent dit en heeft wellicht tips? </p>
 
Ik heb niet dezelfde ervaring, maar wel een paar avonden gehad dat mijn dochter, toen een jaar en twee maanden ofzo, savonds niet ging slapen. Huilen, krijsen...en wij elke 10 min kijken...haar weer neerleggen,  speentje erin...maar ze bleef aan de gang. Toen we na 2 uur niet meer gingen was ze in een half uur stil. Dus ik heb achteraf het idee dat we het in stand hielden en het dus goed is dat we op een gegeven  moment niet meer naar boven zijn gegaan.
Wij willen haar in principe niet laten huilen, niet lang iig, maar ik heb wel geleerd dat het soms noodzakelijk is.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, het is ook echt aanvoelen wanneer je moet kalmeren en wanneer je moet negeren...maar misschien kun je er iets mee. 
 
Hoi!
ik herken dit, mijn zoon heeft dit ook rond die leeftijd gehad. Heeft 2 tot 3 weken geduurd en toen was het over. Het enige wat wij deden was troosten en weer in bed leggen. Merkte wel dat als ik hem uit bed haalde en met hem zijn slaapkamer uit liep het erger werd, hij moest geen prikkels krijgen zeg maar.. 
volgens mij hoort het bij deze leeftijd, althans ik heb het vaker gehoord.
Hopelijk slaapt jullie kleine gauw weer lekker en jullie dus ook! 
 
Terug
Bovenaan