Baby 9 maanden slaapt niet

<p>Hallo het onderwerp zegt het al. Mijn baby van 9 maanden wilt overdag niet slapen en als ze slaapt is het 10 min en niet langer.</p><p>Iemand tips dit kan toch niet goed zijn?</p><p> </p><p>Ze is overigens gewoon lief niet zeurderig of huilerig. En slaapt de nacht wel door van ong 20.00 tot 07.00 of soms na de fles van 07.00 tot 09.30</p><p> </p>

Onze dochter was ook zo, heel lang hooguit 3x een halfuurtje, waarvan dan zeker 1 keer in de wagen, maar ook dagen nog minder, met 11 maanden ging ze naar 1 dutje, meestal zo’n 45-70 minuten. vanaf een maand of 18 ging ze steady 1,5-2 uur slapen tussen de middag, nu met 28 maanden doet ze de middagdutjes zo’n beetje om de dag (gaat wel naar bed, maar ene dag slaapt ze en andere dag zingt ze 1,5 uur). Het zegt dus niets over verloop, ook wij hadden en hebben een blij kind, dat voldoende groeit en zich goed ontwikkelt. Leven is gewoon te leuk…

Lastig toch altijd dat slapen met baby's.
Zelf vind ik het heerlijk om onze dochter na de eerste ochtendfles nog even terug te leggen in bed, zodat ze nog eventjes slaapt, maar ik doe dat inmiddels niet meer als het na 6:00 is. Anders wil ze later op de ochtend niet meer slapen en dan gooit ze de hele dag door de war. Misschien dat dat al verschil maakt voor je. Rond 9 maanden gingen wij ook iets meer naar vaste tijden voor de dutjes en dat leek wel wat effect te hebben. Daarvoor waren we echt bezig met wakkertijden, maar dat leek vanaf 9 maanden/'2 dutjes' niet meer zo goed te werken. Verder heb ik alleen maar standaard tips zoals zorgen voor een vast ritueel en een echt donkere slaapkamer.

Terug
Bovenaan