Baby 9 maanden slaapt overdag niet langer dan 30 min. per slaapje

Lieve ouders,

Ik zit echt gigantisch met mijn handen in het haar en hoop dat er hier misschien iemand is die mij kan helpen. Ons zoontje van nu ruim 9 maanden en doet nog drie slaapjes per dag. Dit zijn echter maar slaapjes van max. 20/30 minuten. Ik heb alles al geprobeerd om hem langer te laten slapen. White noise, wandelen in de wagen/draagzak, speen, licht projector, er bij blijven, op ons slapen en noem het maar op. Allemaal tevergeefs. Hij heeft in het verleden ook nog zelden een lang slaapje gedaan.

Op het moment zit ik tijdelijk zonder baan en ben ik huismoeder. Ik heb dus 5 dagen in de week de volledige zorg over mijn zoon. Door de korte slaapjes en de vele aandacht die hij hierdoor vraagt omdat hij zo moe is kom ik nauwelijks aan iets of mezelf toe en het begint mij behoorlijk op te breken.

Is er iemand die in hetzelfde schuitje zit als wij? Ik lees hier zo veel verhalen van kinderen die met 9 maanden wel 2 uur slapen tussen de middag dat ik het gevoel krijg dat ik iets gigantisch fout doe. Wie heeft dé gouden tip?
 
Geen gouden tip helaas. Maar ik weet wel dat meer baby's dat probleem hebben, en dat het super slopend kan zijn voor ouders. Heel veel sterkte.

Slaapt hij 's nachts wel door?
 
Terug
Bovenaan