Baby 9 maanden slaapt sinds 2 maanden niet meer door

<p>Hoi allemaal, Onze zoon (nu 9 maanden) sliep al best wel snel de nachten door. Ook overdag slapen was geen probleem. Nu heeft hij zo’n 2 maanden geleden een behoorlijke buikgriep gehad, waardoor hij iedere nacht minimaal 1 keer wakker werd voor een fles. Maar dit ritme is erin blijven zitten. We geven hem ’s avonds een papfles rond 22.00 uur (meestal wachten we tot hij hier zelf voor komt). Hij komt vaak rond 3.30/4.00, maar soms zelfs al om 2.00 uur, en wil dan per se een fles. We hebben geprobeerd om hem alleen wat water te geven, zodat hij eraan went dat zijn suikerspiegel rond die tijd niet meer omhoog schiet, en ook het afbouwen (evenveel water, steeds minder schepjes melkpoeder) hebben we geprobeerd, maar is geen succes. Soms pikt hij het als ik 90cc water met 1 schepje melk geef, maar in slaap komen is vervolgens weer een groot drama. Heeft iemand de gouden tip? Ps. we hebben al gelezen over slaapregressie, maar er wordt aangegeven dat dat vaak maar 2-6 weken duurt. Hier duurt het dus al langer…</p>
 
Je schrijft dat je zoontje erg slecht slaapt, maar als ik het goed begrijp wordt hij meestal maar 1 keer nachts wakker. Dat is toch helemaal goed? Tenminste heel normaal. Dat je zoontje zo lang lekker heeft doorgeslapen is een luxe. 
Ons zoontje sliep pas met 1,5 jaar door. Hij wilde daarvoor graag nog een fles in de nacht.
 
Je hebt gelijk, ik heb het onderwerp aangepast. En ik begrijp ook dat we heel veel geluk hebben gehad dat hij zo snel wilde doorslapen. Het gaat mij erom dat dat ineens over is en dat we het niet meer lijken te kunnen omkeren.
Misschien is het idd een kwestie van tijd en zullen we het hier nog even mee moeten doen, maar als iemand een goede tip heeft, wil ik dat graag uitproberen.
 
Hoi!
Kan je kindje zelfstandig weer in slaap vallen als deze wakker wordt 's nachts? Of heeft het jullie of een fles daarbij nodig? Anders zou je daarmee in de avond en overdag kunnen oefenen! :)
 
Terug
Bovenaan