Baby 9 maanden valt af

<p>Hoi,</p><p>ik heb een zoontje van 9 maanden. Ik ben overgestapt van BV naar FV bij 6,5 maanden. Met BV groeide mijn zoon hartstikke goed. Maar sinds ik ben overgestapt naar FV (nutrilon) was hij maar 100 gram aangekomen in 2 maanden. Daarnaast poepte hij weinig (maar 2x per week) en was zijn poep erg hard. Ik ben toen overgestapt naar geitenmelk (kabrita) en sindsdien poept hij goed. Nu 4-5x per week. Zijn poep is nog wel een beetje hard soms, maar niet zo hard zoals bij Nutrilon. Hij drinkt nu 1 maand lang geitenmelk (Kabrita), maar hij is helaas nog niet echt aangekomen. Sinds hij gestart is met FV heeft hij ook last van eczeem gekregen.</p><p>Zijn voedingsschema ziet er zo uit:</p><p>Ochtend fles 180ml met 6 schepjes.</p><p>Fruit hapje (zelf gemaakt met afwisseling van fruit). Hier eet hij gemiddeld 30-50 hapjes van.</p><p>Bruin brood voor lunch, beleg wissel ik af met: smeerkaas kids, boter, jam of pindakaas. Hier eet hij tussen de 10-20 hapjes van. Helaas is mijn zoon geen fan van brood.</p><p>Hij krijgt een klein bakje yoghurt na zijn brood, dit vindt hij heerlijk en eet hij altijd op. </p><p>In de middag krijgt hij een flesje van 180ml en 6 schepjes.</p><p>Als avondeten eet hij een groente hapje. Dit bestaat uit proteïne (vis of vlees), groente (wissel ik af) en carbs (zoete aardappel, aardappel of rijst). ik geef het nog wel gepureerd. Soms doe ik een beetje boter erbij voor extra vetten. Hier eet hij ongeveer 30-50 hapjes van.</p><p>Voor het slapen drinkt hij nog een flesje van 180ml en 6 scheppen. </p><p><br />De CB gaf aan dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat mijn zoon actief en vrolijk is. Maar toch vind ik het zorgwekkend dat hij amper is aangekomen is sinds hij 6,5 maanden oud is. Hij woog bij 6 maanden 7000gram. En nu bij 9 maanden weegt hij 7300 gram. </p><p>Heeft iemand tips voor mij wat ik eventueel anders kan doen qua voeding? Of heeft iemand hetzelfde ervaren? <br /><br />Ik zou jullie hulp en advies erg waarderen.</p>
 
Is hij toevallig al aan het kruipen? Of beweegt hij veel (meer)? Misschien is dat de reden... Mijn zoon is behoorlijk afgeslankt sinds hij loopt. Als je je zorgen maakt gewoon nog een keer aan de bel trekken. Ik vind 7,3 kilo niet veel met 9 maanden, maar ik maak grote kinderen..
 
Vind het ook niet zo zorgelijk hoor. Wij deden altijd 10ml extra water in fles ivm harde ontlasting. Heb je dat al geprobeerd? 
Het is ook wel wennen om over te stappen van borst naar fles, is geitenmelk lichter verteerbaar als gewone melk? Want geitenmelk doe je toch alleen als je allergisch bent voor gewone melk? 
Maar maak je geen zorgen om het gewicht. Komt echt wel goed. Niet iedereen gaat volgens het lijntje. Als hij gewoon vrolijk is enzo is het toch goed
 
Terug
Bovenaan