baby 9 maanden vraagt heel veel aandacht

<p>lieve mama"s </p><p>de titel zegt het eigenlijk al, </p><p>ik heb een lief zoontje van 9 maanden, alleen hij vraagt de hele dag ontzettend veel aandacht , het liefste wil hij de hele dag gedragen en vermaakt worden, hij kan moeilijk zelf spelen, en zodra hij op de grond gezet word begint hij te huilen en mopperen</p><p>ik heb ook een dochter van 2.5 jaar die ook ontzettend veel aandacht vraagt en ook moeilijk alleen kan spelen.  dus af en toe is het best vermoeiend. ik ben fulltime mama, en altijd met de kinderen soms kom ik gewoon nergens aantoe. </p><p>nu is mijn vraag.. hoort dit bij de leeftijd, want kan me dit niet herinneren van mijn dochter rond die leeftijd.</p><p>of heeft er iemand tips...</p><p>dankjewel alvast</p>
 
Mijn dochters zijn nu 4 en 2.5, maar ik herinner me zeker wel dat de leeftijd van 8-14 maanden voor mij het moeilijkst was, bij beide kinderen. Zodra ze konden kruipen en daarna lopen ging het iets beter, maar het drammen en aan m'n been hangen bleef. Steeds huilen zodra ze even op de grond zaten of ik weg liep, pffff.

Nu ze 2 en 4 zijn, gaat het beter. Maar nog moet ik er veel bij zitten, meespelen, spel begeleiden. Momenteel spelen ze samen met de duplo en terwijl ik dit type heb ik al 4x moeten 'ingrijpen', want het is de ene ruzie na de andere. Dus dat blijft hoor haha ook al zijn ze ouder. Vanochtend was de oudste naar school en dan kan de jongste wel 1.5 uur helemaal alleen spelen terwijl ik poets en de was wegwerk. Maar dat is echt kmdat haar zus er dan niet is en dat was ook echt wel anders toen ze 9 maanden was. Dan was het al brullen als ik naar de wc liep..

Wat je schrijft klinkt voor mij wel herkenbaar en 'normaal', kindjes vragen nou eenmaal heel veel aandacht en zomaar een half uur echt zelf spelen zit er hier ook niet zomaar in, zeker niet als ze samen zijn. Ze zijn beste vrienden maar ook beste ruzie-makers...
Maar pittig is het zeker! Sterkte!
 
Dankjewel voor de reactie ! :)
Mijn dochtertje heet trouwens ook romy hihi.
Maar inderdaad ik dacht ook wel dat het normaal was bij de leeftijd,  mijn dochter heeft dit niet echt gehad. En kon haar eigen lang vermaken met blokjes of boekjes.  Maar wel fijn om te horen dat het eigenlijk normaal is bij de leeftijd haha. En nu inderdaad fijnere leeftijden van 4 en 2.5 jaar. ( ondanks de ruzies ) haha die zal ik ook nog veel maken., maar dankjewel voor de reactie :)
 
Terug
Bovenaan