Baby 9 maanden weigert avondeten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons zoontje was een prima en gróte(!) eter. 3 dagen geleden besloot hij om in zijn eetstoeltje te huilen vanaf t moment dat hij erin zat, avondeten ging er na meerdere malen proberen niet in, toetje ook niet. Gisteren weer hetzelfde verhaal, ochtend middag en fruit borstvoeding gaan allemaal prima. De avond besluit hij niet te eten. Gisteren dus toch een tekenfilm erbij gezet en toen ging meneer wel eten. Dit vind ik geen goede eetgewoonte dus wil ik hem dat liever niet aanleren.. Net wéér, hij zat in de stoel en t krijsen begon. Een paar hapjes en toen ging zn mondje dicht. Toetje wou hij 2 lepels en ook dat was klaar. Na meerdere malen in zn mond te stoppen duwde hij het eten met zn tong weg. Wat kan ik hiermee doen? Hij sliep op zijn avondeten en toetje. Dus geen bv meer in de avond, maar nu is hij een uur of anderhalf eerder wakker en krijst omdat ie zo`n honger heeft in de ochtend rond 5.30 - 6.00. Wie weet er raad?</p><p> </p>

hoi
Mijn dochter heeft dat ook een paar avonden gehad en toen bleken er weer tandjes door te komen en een paar dagen later at ze weer gewoon dus met een paar dagen geduld komt het vast weer goed 

Kan idd tandjes zijn of het is een fase. Heb het met mijn dochtertje ook gehad. Soms paar dagen bijna tot geen avondeten en daarna weer wel. Snapte er soms ook niks van. Heb toen wel eens een potje fruit gegeven of een broodje. Dat at ze dan wel en ging ze tenminste niet met honger naar bed. 

Ja kan zeker een fase zijn. Ik heb 2 kids van 2 en 3 en die aten soms de hele week niet savonds maar overdag eel een broodje en wat pap. Als ze nietbwillen dan niet. Misschien ergens last van kan. Probeer je het de volgende dag gewoon weer. Als hij verder wel drinkt is het verder niet zo erg. 

Hoi hoi,
Onze dochter is nu ook 9 maanden. Heeft dit vorige week ook gehad. Ze was verkouden en heeft last van een doorkomend tandje, (denken we... kwijlen, fantastische luiers etc...)
Heb toen alleen de kou van het eten eraf gehaald en toen gegeven. Blijkbaar wilde ze het niet warm hebben. Lukt het niet zou ik ook brood geven of fruit. 
Succes en sterkte.

Liefs

Hier ook regelmatig een periode dat het avondeten moeilijker gaat. Tandjes, fase, grenzen zoeken, zelf willen eten, wie zegt het... Soms kun je ook kijken of het het tijdstip is (vermoeidheid) of echt het warme eten. Draai het middageten en avondeten dan eens om en kijk wat er gebeurt. Temperatuur kan ook uitmaken zoals hierboven wordt gezegd. 
Zelf kwakte ik weleens een lepel yoghurt of ander eten op hun tafel en gaf ze dan zelf eten terwijl ze zelf speelden (ontdekten) met de yoghurt.
Ik bied zelf nooit fruit of brood aan als het avondeten niet wordt gegeten. Volgende eetmoment weer een kans. Straks krijgen ze het door en hebben ze liever brood met hagelslag dan spinazie en heb je gezeur aan tafel omdat wat je gekookt hebt niet goed genoeg is. Mijn man en ik bepalen wat er gegeten wordt, mijn kindjes kiezen hoeveel ze ervan eten. Met 9 maanden maakt het wellicht nog niet zo uit, hoewel ik denk dat ze slimmer zijn dan we denken, op de langere termijn wordt het steeds lastiger. 
Succes

Terug
Bovenaan