Baby 9 maanden weigert laatste fles

Hallo allemaal,

Ons zoontje is inmiddels 9 maanden oud. We hebben een schema wat goed voor ons/hem werkt. Als laatste fles krijgt hij 210 met pap. Alleen sinds een maandje ongeveer weigert hij deze fles, drinkt minder of moeten heel veel moeite doen om überhaupt te drinken. Ik vraag me af of meer ouders dit herkennen.

Het schema is als volgt:
08.00-09-00: 1 boterham met 180 cc
11.30 - 12.00: 1 boterham met 120 cc
15.00 - 16.00: fruithapje met liga
17.00 - 18.00: groentehapje
Daarna gaat hij nog even een powernap doen, hem wakker houden heeft absoluut geen nut, dan is hij helemaal oververmoeid.
Tussen 20.00 - 21.00 uur 210 cc met pap
Daarna naar bed en slaapt dan tot 08.00 uur minimaal.

Alleen is die laatste fles dus de laatste tijd een probleem. Vanavond heb ik hem dikker gemaakt en met de lepel gegeven, dat vindt hij wel goed. Met de speen speelt hij, bijt hij op en schut met de fles of duwt hem weg.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet!

Als je je zorgen maakt over z’n vocht zou ik gewoon water geven in een beker oid de hele dag door. Naast z’n fruit, dat soort momenten.

Hoihoi,

Hier soort gelijk;
Onze dochter van bijna 9 maanden (ik ben met 8 maanden gestopt met 4 flessen) ze weigerde meerdere flessen helemaal leeg te drinken. Dus 1 fles er zelf afgehaald, geef nu tussendoor water.

Haar schema ziet er als volgt uit;
7 uur; melk+brood
Half 10; Fruit+water
Rond half 1: Melk+brood

Tussendoor water gedurende de dag en eventueel nog een mais chipje etc.

17:00 warm eten+water

Laatste fles om een uur of 11.
Als ze naar 2 flessen wilt die van jou, prima. Gedurende de dag meer water aanbieden en eventueel wat extra's.

Ik kijk nog eens goed;
Alle voedingsmomenten zitten vrij vlot op elkaar. Ik kan mijzelf voorstellen dat het kind verzadigd is en nog geen behoefte heeft aan nog meer.

Probeer wat meer de voedingsmomenten te verspreiden, zodat je kind ook trek heeft tegen de tijd dat hij al weer krijgt. Nu zit hij waarschijnlijk nog hartstikke vol.

Terug
Bovenaan